Enkele bericht bekijken
Oud 16 May 2007, 21:37   #39
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Jullie zeggen altijd bewijs maar dat god bestaat en jullie wijzen meestel naar de wetenschap, maar bewijzen jullie maar dat hij niet bestaat. Ik heb geen bewijs dat god bestaat en veel dingen vind ik ook moeilijk te begrijpen (wat in de bijbel staat), maar toch blijf ik geloven. Dat komt door wat ik zelf meegemaakt heb en de meeste mensen zullen alleen maar geloven wat ze met hun eigen ogen zien. Maar er is ook nog een geestelijke wereld, die wij niet kunnen zien (sommige mensen wel, maar het is niet de bedoelingen dat we contact maken met die wereld). Want de duivel en zijn demonen zijn daar aan het werk om mensen van god vandaan te halen, maar GOD en zijn engelen zijn daar ook bezig.

Ik denk niet dat we na ons dood gelijk in de hemel zijn, maar dat we eerst op de aarde blijven, totdat Jezus terug komt naar de aarde, want dan staat iedereen weer op en woorden ze veroordeeld. Maar in de bijbel staat ook dat Jezus tegen die gene die naast hem hing aan het kruis dat hij die dag bij zijn vader in het koninkrijk zal zijn, dus daar twijfel ik over als je gelijk in de hemel/hel bent of eerst iets van een wachtkamer. (ik kan ook niet alles weten)

Maar hieronder een leuk stukje over een leraar in de filosofie die zegt dat god niet bestaat, maar een paar van zijn leerlingen wel. (het stukje is van immi http://www.immi.jeugdkerk.nl/categor...atid=13&id=275 )

Ondervuur door je ongelovige leraar... wat nu?

De atheïstische professor in de filosofie vroeg aan een van zijn nieuwe Christelijk studenten om op te staan.

“Is God goed?” “Zeker! God is goed.”

“Is er ziekte in deze wereld? Immoraliteit? Haat? Pijn? En al die andere verschrikkelijke dingen die bestaan in deze wereld?” De student fronst en zegt:

“Ja.”
“Wie heeft die gemaakt?!” [geen antwoord]

“God heeft alle ellende gemaakt, denk je niet, vriend?”

De docent loopt naar het midden van het klaslokaal en kijkt de klas in als een oude panter. “Zeg me,” gaat hij verder, “Hoe kan het dat als God goed is, Hij toch al het kwaad heeft kunnen maken?”

“Geloof je in Jezus Christus, vriend?” De student met een klein stemmetje, “Ja, professor, ik geloof in Hem.”

De oude man schudt zijn hoofd verdrietig. “Wetenschap legt uit dat je 5 zintuigen gebruikt om de omgeving om je heen te identificeren en te observeren. Heb jij Hem gezien?” “Nee, meneer. Ik heb Hem nooit gezien.”

“Maar vertel ons eens of je ooit Jezus hoorde, voelde, proefte, of rook? Heb je enig zintuiglijke waarneming van jouw God of iets dergelijks?” “Ik ben bang dat ik dat niet heb.”

“Dus volgens de regels van het omgevingsgebonden, testbare en demonstreerbare protocol, zegt de wetenschap dat jouw God niet bestaat. Wat heb je daarop te zeggen, vriend? Waar is je God nu?”

De jonge man kijkt wat verslagen.

Dan steekt een andere christen zijn hand op. “Meneer, bestaat er zoiets als hitte?”

“Ja,” antwoordt de professor. “Er is hitte.”

“Bestaat er ook zoiets als koud?” “Ja, koud bestaat ook.”

“Nee, meneer, dat bestaat niet.” De grijns van de professor bevriest. De tweede christen gaat verder. “Je kan heel veel hitte hebben, super-heet, mega-heet, beetje heet, iets kan wit heet zijn, of iets kan zonder hitte zijn, maar we hebben niet zoiets dat de naam ‘koud’ draagt. We kunnen tot de 458 graden onder nul komen, dat is het punt waarvan we zeggen ‘hitte ontbreekt’, na dit punt kunnen we niet lager. Ziet u meneer, koud is alleen een woord dat we gebruiken om aan te geven dat er ‘afwezigheid van hitte’ is. We kunnen koud niet meten. Hitte wel, want warmte is energie. Koud is NIET het tegenovergestelde van hitte, meneer, maar slechts de afwezigheid ervan.”
Stilte. Ergens in het klas lokaal valt er een speld op de grond…

“Zo is het ook met ‘immoraliteit’, dat is simpelweg de afwezigheid van moraliteit. Onrechtvaardigheid is simpelweg de afwezigheid van rechtvaardigheid. Bestaat er zoiets als kwaad?” De christen pauzeert even. Is kwaad niet gewoon de afwezigheid van goed? God heeft het kwaad niet gemaakt.” Het gezicht van de professor heeft inmiddels een alarmerende kleur gekregen. “Als realist, onderken ik absoluut het hele idee dat er een God bestaat of ieder ander theologische factor alszijnde deel van de wereld, omdat God niet te observeren is.” “Meneer, u legde naar waarheid uit dat wetenschap bestaat op basis van observatie van verschijnselen. Is er iemand in deze klas die ooit de hersenen van de professor heeft gezien?” De klas moet lachen.

De christen wijst naar zijn oudere, ongemakkelijk voelende leraar. “Is er iemand hier, die ooit de hersens van de professor heeft gehoord, gevoeld, aangeraakt of geroken? [stilte] Het lijkt erop dat niemand dat heeft gedaan.”

De christen schudt zijn hoofd verdrietig. “Het lijkt erop dat niemand hier enig zintuiglijke waarneming heeft van de hersenen van de professor. En volgens de regels van de omgevingsgebonden, testbare en demonstreerbare protocol van de wetenschap, verklaar ik dat de professor geen hersenen heeft.”
Sick Boy is offline