Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Ik ga maar niet weer komen met verhalen dat god wetenschappelijk gezien gewoon niet bestaat, maar ik heb nu iets anders.
Ik heb laatst een week op de intensive care meegelopen en dan valt er al helemaal niet meer in god te geloven als je ziet wat daar ligt. Mensen die het niet verdienen om zo aan hun einde te komen, famillies die verscheurd worden, een en al ellende en verdriet. Waar is die god dan? Waarom kan iemand dan niet "gewoon" dood gaan? Waarom moet dat met een verschrikkelijk ongeluk?
Als god zijn kinderen lief heeft, kan dat toch nooit gebeuren?
|
Ten eerste vind ik het zeer jammer en - zeg nou zelf - zeer triest als je een gelovige erop wijst dat een geloof 'wetenschappelijk' niet bestaat.
En dan nu iets over discussie over of een geloof wel of niet bedacht is. Ik zeg; fuck die discussie. Er is teveel onbegrip van zowel ongelovigen en gelovigen. Het enige wat de nut van dit topic is vernedering, kwetsen en uitlachen van gelovigen. En je weet wat er uit onbegrip en frustratie kan komen bij gelovigen als je ze uit test (zie Theo van Gogh, niet Pim die hebben
jullie vermoord).
Wat betreft je vragen waarom zulke mensen aan hun einde komen, ik wou dat ik je een antwoord kon geven, ik zie dagelijks dat soort gevallen. Volgens mij volgen wij dezelfde studie dus ik begrijp je wel, maar
vanuit het geloof gezien heb ik er geen antwoord op.
Verder vind ik het nog steeds jammer dat dit topic openblijft, waar alleen zogezegd kwetsen en vernedering ter sprake komt. Je krijgt geen antwoord of een geloof bedacht is door gelovigen als je 'wetenschappelijk' nadenkt.