Enkele bericht bekijken
Oud 18 May 2007, 23:28   #33
onzekertypje
Guest

Standaard bambi wat herkenbaar!!!

hee bambi,

1 ding weet ik wel ik kan je niet helpen, kan mezelf er namelijk ook amper meehelpen. Wat mij wel enigzins heeft geholpen, was praten met meiden die daar totaal niks van begrijpen. Gek he! Maar als ik dan luister naar hun kijk op mijn situatie dan denk ; waarom maak ik me zo druk, waarom kan ik niet zo denken en vooral voelen zoals zij. ik ben erachter gekomen dat mijn jaloezie ook een beetje komt doordat mijn moeder dit heeft geuit, naar mijn vader toe waar ik bij zat. Slecht excuus misschien, maar mijn moeder was en is mijn grootste voorbeeld. Wel mooi om te zien is, is dat het bij mij nu gelukkig een stuk minder heftig is als bij mijn moeder. Maar het valt echt niet mee. ik moet zeggen dat ik echt een wereld vriend heb, net als jij zo te lezen. Eigenlijk heb ik geen reden om zo te reageren naar hem toe. maar het is een gevoel daar kan ik niks aan doen. laatst bijv. gaan we uit staat hij met een meisje te praten. Dat meisje was een kennis van een vriend van ons. het eerste wat mij dan opvalt is '' wat zit ze smerig naar mij te kijken en zo lief naar hem"" wat wil ze van hem. mijn buik gaat pijn doen, de rest van avond negeer ik hem. De volgende ochtend vraagt hij wat is er toch? niks is mij antwoord! Wat is er?? nou ja ik denk dat je het gevolg wel kent. ik weet dat dit mijn probleem is en dat hij er niks aan kan doen. Het is al minder als vroeger, maar over gaat het volgens mij nooit. ik heb helaas een hoop meegemaakt waardoor ik zo onzeker ben. Meiden die ik dacht dat het vriendinnen waren schelden je ineens uit, zomaar zonder reden. achteraf hoor ik dat het gaat om kleding die ik aan heb die ze zelf ook willen. ik heb een vreselijk ex gehad, die vreemd ging denk dat, dat de grootste boosdoener was. al met al ligt het aan mezelf. Een tip die ik las was opschrijven op zich helpt het wel, maar dat is maar voor even. ook ben ik bij een eerste lijn psych geweest, de ergste onzekerheid is eraf. maar jaloers ben ik nog steeds. ik wil ook gewoon net zoals andere meisjes die een vriend hebben, lol kunnen hebben om een flirt van een meisje naar mijn vriend toe. Dit kan ik niet, hoe hard ik me best ook doe en met groot hou. ik wil mijn vriend er niet meer mee lastig vallen, dus probeer ik me iedere keer gewoon groot te houden. Nou veel heb je niet aan mij he? maar vond het zo mooi om jou verhaal in dat van die van mij te herkennen. Ben ik gelukkig niet de enige!!
  Met citaat antwoorden