Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey
Een vraag kan je met ja en nee antwoorden, en dat sommige mensen niet in een milieu zijn opgevoed waar spiritualiteit/religie een heilig iets is waar geen vraagtekens bij gezet mogen worden, is iets wat gelovigen nou eenmaal moeten accepteren, en of de vraag nou gesteld word uit interesse of uit onbegrip ik vind dat niemand in een gesegregeerde maatschappij zichzelf boven andere mag stellen door een vraag 'not done' te maken.
En hoewel ik het 100% begrijp dat iemand steun zoekt bij een hogere macht om de onomvatbaarheid van de wereld een beetje inteperken vind ik totaal begrijpelijk. Maar ik vind daarentegen dat je iemand als "sandraatje", die gelooft in sprookjes als de ark van noach, wel zeker wat tegengas mag geven.
|
Oh, ik zet mezelf boven een ander? 5-6 jaar geleden mocht je het geloof niet ter discussie stellen en nu mogen we zover gaan om vragen te stellen en de gelovigen te onderdrukken met zulke vragen? Heel goed dat je me begrijpt, en zelfs ik begrijp waar die vragen van jullie vandaan komen, maar stel ze alsjeblieft niet aan gelovigen. Je weet dat ze geloven, je weet dat ze steun zoeken maar NOG ga je aan hun vragen voor bewijs en confronteer je ze met zulke vragen, en onderdruk je ze en misschien, als je je best doet, bekeren ze nog wel naar het ongelovige, want dat lijkt het hele doel van dit topic.
Als je echt echt iets wil weten over een bepaalde religie, ga naar een bibliotheek want die hebben tegenwoordig hele afdelingen over dit soort onderwerpen. De vraag of stellig of god wel of niet bestaat is zoals gezegd voor mensen die 'heel speciaal' zijn, en not done. En daar wil ik mezelf niet boven een ander plaatsen, ik wil gewoon niet onderdrukt worden met zulke vragen omdat discuseren over Zijn bestaat (Allah) niet mag dus ik mag in principe niet eens op zulke vragen ingaan. Maar toch doe ik het, voor jullie. Lief toch?
Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey
Jullie? Wie de fuck bedoel je met jullie. Sorry hoor, maar ik voel me niet zo een kuddedier dat ik verantwoording opneem voor wie dan ook zijn daden. Of de grond nou ras, nationaliteit of religie is.
|
Uitspraak van het jaar, dit is precies wat ik wilde horen.
Sorry als ik je ermee kwetste, was niet mijn bedoeling.