Enkele bericht bekijken
Oud 20 May 2007, 17:04   #449
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Laat ik maar zeggen, inderdaad, ik toon begrip voor de woede en frustratie die moslims hebben tegen de westerse wereld. NIET voor hun daden. Wat Bin Laden doet, zou ik heel anders gedaan hebben, maar zijn frustratie begrijp ik 100%. Wat Mohammed B gedaan heeft, zou ik heel anders gedaan hebben, maar ik begrijp zijn frustratie.

Er zijn mensen (jullie noemen het afschuwelijke terroristen) die afschuwelijk daden begaan in de naam van het geloof. De frustratie, DIE kan ik begrijpen, de daden...? Die worden zelfs door imams (ja eng woord maar het zijn goeie mensen hoor, echt.) afgekeurd. Alleen waar zie jij op je favoriete nieuwswebsite een keurige, goeie imam?

volgens mij zei ik het net al een keer, misschien moet je je even afvragen waar de frustratie vandaan komt. Niet uit de islam. Als je telefoontje gestolen wordt door een moslim, is dat de schuld van de islam? Als een palestijn een jood vermoord (want andersom is schokkend) is dat dan de schuld van de islam? Natuurlijk komt er vaak negatieve media, die kan ik uiteraard onmogelijk binden aan het blanke ras. Maar toch, tóch komt er alleen kritiek vanuit het blanke ras richting de islam.

Het gevoel wat aanzet tot haat en moord komt toch echt niet alleen bij de islam voor. Tot op het heden heb ik alleen Mohammed B iemand zien vermoorden die erg veel kritiek had. Omdat Theo heel ver ging met het beledigen van de islam. Ik heb bijvoorbeeld een zoon zijn eigen vader zien vermoorden omdat zijn vader zijn moeder beledigden, maar niemand schijnt hem meer te kennen?

Maar goed, ik ben hier niet om terrorisme goed te praten, want dat kan niet. Ik ben hier om uit te leggen dat je het goede van de islam uit een mens haalt met zulke, achterlijke opmerkingen en vragen.

De maatschappij en de wet, die zorgen ervoor dat we zo sterk blijven geloven, want accepteren kan tegenwoordig niet meer. Dus om toch verder te gaan met onnozele opmerkingen; de tsunami zet voort.