Maar kijk door te zeggen dat je zijn frustratie snapt veranderd de hele zaak. Een feit is gewoon dat van beide kanten( Kanten die nou eenmaal steeds meer tegenover elkaar komen te staan in discussies) mensen meer genuanceert moeten reageren meer een vraagstuk van meerdere kanten moeten bekijken. Ik ben het er dan ook mee eens dat er te snel conclusies worden getrokken over een land, cultuur of religie.
Maar het grijpen naar de slachtofferrol dat de islam alleen maar slecht word afgeschilderd in de media. Dat gebeurt mischien in Amerika maar het gaat nog atlijd om de manier hoe iemand nieuws opvat. En ik denk dat mensen in bijvoorbeeld het geval van Palestijnen vaak geen kant kiezen omdat de meeste mensen nog altijd vooral geweld afkeuren. En geweld komt momenteel nou eenmaal veel voor in de Islamitische wereld. Maar is het niet zo dat diezelfde Islamitische wereld ook incidentele negatieve berichtgeving vanuit het westen graag uitvergroot.
Denk aan de Deense cartoons. Moet je je zo afgeven op het gehele westen op een heel land naar aanleiding van één tekenaar. En dan kan je je wel richten op het hokje waar volgens jou de islam in word geplaatst. Maar de reactie van een aanzienlijk deel van de islamitische wereld op één tekenaar is een feit. Dat is een sfeer die speelt.
Dus de arabische wereld zoekt zelf ook de spanning op. En dat doen ook de door jou geprezen imams. En natuurlijk zijn er zat goede imams in arabia ,in Nederland, maar één van die proggresieve positieve imams zat laatst bij pauw en witteman, en die viel door zijn hypocritie iets dat hem ervan weerhield over te komen als goede imam. Het is nou eenmaal zo dat sommige twisten tussen de 2 culturen die nu naast elkaar leven amper langs elkaar kunnen gaan. Dus die domme vragen, die negativiteit. En voor het westen de dreiging en de integratieporblemen. Voor mij is de enige oplossing naar jezelf kijken want andere jaag je alleen in het zadel.
|