Enkele bericht bekijken
Oud 20 May 2007, 17:34   #451
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Uiteindelijk kan en zal ook iedereen naar een slachtoffer rol grijpen. Sowieso vind ik het begrip slachtoffer rol niet gepast. Ik keur het geweld naar aanleiding van een tekening niet goed, en veel moslims delen die mening. Maar ik zei al, het verbeelden van de profeet, of Allah, is verboden in de islam. En als je het als grapje aanziet als ongelovigen oke, maar zelfs zo een klein tekening raakt een moslim o-zo hard. Ik snap dat niet waarom mensen dan afvragen waarom moslims zo boos worden? Is dit geen bewijs hoe sterk de islam in ons leven speelt?

Hoe jullie ook denken, wat ik al eerder zei in dit topic, ongelovigen en gelovigen met elkaar discuseren kan gewoon niet. De moslims bijv houden zich aan het oude, het vertrouwlijke en de ongelovigen houden zich aan de wet, die je kan veranderen en ook steeds veranderd. Het botst zo erg tegen elkaar en daar uit ontstaat onbegrip en frustratie, deze discussie kan zo lang duren maar uiteindelijk blijven we hetgeen wat we vertrouwen. Het jezelf afvragen of God wetenschappelijk bestaat vind ik zelf een klote vraag, omdat je er geen doel mee heb.

"Voor mij is de enige oplossing naar jezelf kijken want andere jaag je alleen in het zadel."

Ik hoop dat je dit voor beide (allochtonen en autochtonen) bedoeld.