Enkele bericht bekijken
Oud 20 May 2007, 19:24   #4
drunken_munkey
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht

"Voor mij is de enige oplossing naar jezelf kijken want andere jaag je alleen in het zadel."

Ik hoop dat je dit voor beide (allochtonen en autochtonen) bedoeld.
Ja en ik denk ook dat je dat uit mijn toon van mijn post kan halen. Ik probeer al de hele tijd duidelijk te maken dat ik niet met 2 maten meet. Maar uit die bevestiging waar jij om vraagt zou ik kunnen afleiden dat jij toch weer zoekt naar een negatieve toon. Dat vind ik nou iets lastigs in deze discussie. Als mensen nou met een iets andere instelling discussieren over dit onderwerp zou er een stuk meer bereikt worden. En ja dat bedoel ik van beide kanten.

En dat je je verweerd tegen het beledigen van je profeet is natuurlijk volstrekt te begrijpen. Alleen moet jij het volgens jou onbegrip van andere mensen omzetten in woede? Ik denk dat een profeet die zijn volk zou willen aanzetten met dit wantrouwen en die negatieve lading te willen laten leven niet goed bezig is. En hiermee zeg ik niks over ''Allah". Maar over de jihad waar de koran het geloof blijkbaar toe aanzet. Voor mensen die de wereld een betere plek willen maken doen ze dat volgens mij met de verkeerde insteek. En ja tuurlijk de westerse wereld doet ook van alles en nog wat fout. Maar als je puur kijkt naar de Jihad en waar die vandaan komt. Laat jij dan nog steeds die woede toe over jou gekrenkte trots, als je ziet waar dat toe leid. Kijk dan durf ik te zeggen dat de Islam alle ratio wegdrijft. En dat ivnd ik beangstigend