Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey
@Leh
Maar het is opzich nog wel te begrijpen dat als je je hele leven word opgevoed met de gedachte dat er een hogere ontastbare macht is dat het je iets doet als die beledigd of bespot word. Ik zeg niet dat het iets goeds is maar het is wel te begrijpen.
En in deze discussie een vraag stellen als heb je bewijs dat god bestaat is natuurlijk ook best dom. Hoe kan je bewijs hebben dat hij wel bestaat. Niet is makkelijk maar bewijs voor iets ontastbaars is toch best onmogelijk.
|
Dit snap ik donders goed, maar ik snap niet wat er mis is met het open staan voor andere opvattingen, er over nadenken.
Ik heb zat discussies gehad met gelovigen.
Een client van mij is moslim, en gaat elke dag van 1 uur tot 23 uur naar de Moskee.
Medicatie helpt niet meer tegen zijn Epilepsie. en hij is er heilig van overtuigt, dat als hij genoeg Bid, dat Allah hem dan geneesd van zijn epilepsie. En opzich een mooie gedachte, maar die epilepsie verdwijnt nou eenmaal niet door te bidden. dus als hij aan het eind van zijn leven staat, dan zou het heel lullig voor hem zijn dat hij zijn hele leven zich zo goed mogelijk heeft gedragen, want dat heeft ie tot op heden, elk moment, dat hij moet bidden, want dat doet ie, heeft gebeden, en dan niet zijn gebden zijn gehoord. Hij is er van overtuigt dat Allah eerst de andere helpt, en als hij aan de beurt is dat ie dat dan zal voelen. Maar bidden (welk geloof dan ook) geneesd geen ziektes als epilepsie, kanker of dat soort dingen... een griepje misschien wel
=====================================
Nog even een edit, ik weet dat er op dit moment druk wordt getypt:
Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey
@
En in deze discussie een vraag stellen als heb je bewijs dat god bestaat is natuurlijk ook best dom. Hoe kan je bewijs hebben dat hij wel bestaat. Niet is makkelijk maar bewijs voor iets ontastbaars is toch best onmogelijk.
|
Ik kan en ik ga ook niet bewijzen dat god wel of niet bestaat, Ik kan gewoon echt niet in iets geloven wat er voor mij niet is, ik zou het wel willen, als de gelovigen met GOEDE argumenten komen ben ik meer dan bereidt me te bekeren. Maar hoe meer ik me verdiep in welk geloof dan ook, hoe verder ik ervanaf kom te staan. ik weiger de bijbel te volgen in de uitspraak dat de aarde op 28 october 4004 vCHR is geschapen door god. Kijk als gelovigen met dit soort argumenten komen, dan vind ik ze heel naief en dan hebben ze duidelijk hun onderzoeken niet 100% afgerond, en het is wel goed dat ze onderzoek doen naar wanneer bijvoorbeeld de aarde is ontstaan, maar wat ik bedoel te zeggen is, probeer ook andere dingen uit te sluiten. anders ben je gewoonweg NIET geloofwaardig, en het is echt niet fout om van mening te veranderen. en bijvoorbeeld te erkennen: Ok we zaten er inderdaad een paar jaartjes naast, we hebben jullie gegevens uitgezocht en we zijn (bijv) tot de conclussie gekomen, dat de aarde al bestond en dat god wellicht een andere rol heeft gespeeld in het ontstaan van de mensheid... als de gelovigen met ZULKE uitspraken komen, dan kom ik voor mezelf een stap dichterbij het geloof (om weer even On topic te komen)