Enkele bericht bekijken
Oud 25 May 2007, 00:11   #85
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Chrizly

Er kunnen vele redenen zijn waarom kinderen hyperactief gedrag veroorzaken.
Waaronder nogal wat fysieke...
Bijna allen zijn bekend en kunnen opgespoord en weggenomen worden, maar niet in de psychiatrie en zeker niet met een verdovingspilletje.

Dat jij je zo laagdunkend uit laat over mijn bronnen en mijn persoon zegt alles over jezelf helaas.
Je wilt bijvoorbeeld academische universiteitsgegevens niet erkennen en noemt ze pulp.

Dat jij je niet wilt verdiepen in de gevolgen van drugsgebruik tijdens en op latere leeftijd door hyperactieve kinderen noem ik betreurenswaardig omdat je je wel als iemand profileert die hier kennis over zou bezitten.
risico's zijn o.a. een verhoogde neiging om op latere leeftijd weer naar stimulerende middelen te grijpen en beschadigde organen.

Dat jij je kennis überhaupt niet wilt verrijken op het gebied van ADHD en drugs vind ik niet vreemd, maar doe dan niet net alsof...

Tot slot;
Ik durf een blinde gok te nemen dat de beheerder van de website www.kidsopdekorrel.nl meer levenservaring op alle fronten heeft dan jij en ik bij elkaar.
Ken hem toevallig.

Chrizly, je weet totaal niet waar je het over hebt, eigenlijk gaat het nergens over.

Astrid
Aan de levenservaring van de beheerder van die site heb ik absoluut geen boodschap aan, aangezien we hier niet over levenservaring praten maar over de medicatie rondom adhd.
Jij neemt geen boodschap aan de uitkomsten van een onderzoek dat ik hier post (wat ook samenvatting is van diverse universitaire onderzoeken), ik neem ook geen boodschap aan die van jou, gezien ze gelinkt zijn aan sites waarvan ik de wetenschappelijke waarde ten strengste in twijfel trek.
Nog even over een medicijn als ritalin, in diverse RCT studies is naar voren gekomen dat kinderen met klinisch gediagnostiseerde ADHD wel degelijk baat hebben bij het gebruik van het middel.
Daarnaast heeft ritalin in de doses waarin het normaliter wordt toegepast geen nadelige gevolgen voor uitscheidende nieren als de lever en de nieren.
Ik ben overigens wel met je eens dat er te snel het stempel ADHD op een kind wordt geplakt, veelal is deze stempel een uitvloeisel van de leerkracht (die daar geen kennis over heeft) die het kind als druk bestempeld.
Voor deze kinderen lijkt mij een behandelijk ook nogal overbodig