Enkele bericht bekijken
Oud 27 May 2007, 07:59   #23
Leh
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Hoi Leh,
ben het met je eens dat kinderen veel te snel een ADHD-stempel krijgen.
Maar ze kunnen het echt niet aan tonen hoor, ook niet na het overlijden.
Ik heb nog nooit bewijs op een foto gezien.

Hier wat stukjes van een site over hersenscans;

·Een in september 2001 in de Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry gepubliceerde studie stelde dat, hoewel er via het maken van neurologische plaatjes grote verschillen in omvang of symmetrie van hersenstructuren vastgesteld kunnen worden, kunnen individuele cellen of lagen van cellen nog niet in beeld worden gebracht. Dit betekent dat, hoewel de omvang en de vorm van hersenstructuren kan worden bepaald, de onderliggende oorzaak van welk verschil dan ook niet kan worden bepaald.

·Een in mei 2004 in The Mercury News gepubliceerd artikel stelt: “Veel doktoren waarschuwen tegen het gebruik van het maken van plaatjes van de hersenen als middel om tot een diagnose te komen en zeggen dat het onethisch – en wellicht gevaarlijk – is voor doktoren om [dit] te gebruiken om emotionele problemen, gedragsstoornissen en psychiatrische problemen bij een patiënt vast te stellen. Ze zeggen dat de 2.500 dollar kostende evaluatie geen bruikbare of accurate informatie oplevert.”

·M. Douglas Mar, psychiater, stelt: “Er is geen wetenschappelijke basis voor deze beweringen [over het gebruik van hersenscans voor psychiatrische diagnose].”

·“Een accurate diagnose gebaseerd op een hersenscan is simpelweg niet mogelijk,” stelde Dr. Michael D. Devous van het Nucleair Medisch Centrum aan de Medische Faculteit

bron;
http://www.ncrm.nl/rapp.%20gevaren%2...he%20drugs.doc
Op deze word ADHD veelvuldig besproken!
Hoi Astradadaaadaadadada, ik ben het verder NIET met jou eens... ik wil niet met jou gezien worden... volgens mij ben jij een hippie, en die tijd hebben we gehad... psychologen zijn cool, dankzij jou ideeen ben ik meer van psychologie gaan houden owh nee... maar wat jij allemaal zwanst, dat kan echt niet hoor en ga maar even op een ander forum je ideeen opschrijven bijvoorbeeld op www.adft.net die site is al een anderhalf jaar dood, en daar reageren alleen nog maar spam-Bots, misschien leuke gesprekspartners voor je?!
doei
misschien moet je hulp zoeken bij een psychiator