Allereerst weiger ik vergelijkingen te maken tussen Hem en een kapper. Sowieso kan ik niks vergelijken met zo iets moois, tegelijkertijd heb je geen wetenschappelijk bewijs nodig. In het volgend leven hangen er misschien geen beveiligingscamera's, of hebben ze daar geen laboratoria om shit te onderzoeken.
Ik vind het prima als je niet gelooft, de Koraan zegt zelf dat je moet geloven, en als je niet gelooft is dat ook goed. Je mag niet dwingen om iemand te laten geloven, en je bent vrij om te geloven in wat je wilt. Maar ik vind het dan nog steeds erg dom en eerlijk gezegd laf om te vragen naar bewijs of god wel of niet bestaat.
Gelovigen zoeken een uitweg naar iets wat beter voor hen kan zijn. Normaal praat ik liever niet openlijk over dat ik moslim ben omdat 99% dan bang voor me wordt, en me dan verwijst naar mijn eigen land. Ook omdat ikzelf als persoon verre van perfect ben en dat ik het geloof een slechte naam kan geven mochten mensen weten dat ik moslim ben. Maar ik ben niet zomaar bekeerd omdat ik bang voor Hem ben, ik heb gelezen en kreeg vragen op al mijn antwoorden, en geloof het of niet, ik heb er alleen maar voordeel uitgehaald. Ik heb meer succes toen ik bier dronk en zei: fuck the world.
Misschien is het niet het bewijs wat je wilt hebben en ben jij eenmaal zo opgevoed, ik ben het bewijs voor mezelf en ik overtuig mezelf door andere verdwaalde moslims te helpen zodat het geloof niet geschaad wordt, ik ben (imo) ook goed voor de maatschappij, tegenover nederlanders (ongeacht huidskleur of afkomst whatever).
Je hebt in mijn geval twee keuzen; of je gelooft dat de islam de vrouwen onderdrukken, en dat de islam aanzet tot haat
of je gelooft dat het zo iets moois is dat het voor jullie geen bewijs nodig heeft voor het bestaan. Wij gelovigen zijn bewijs genoeg, en als mensen die ervoor kiezen niet te geloven ons gaan beledigen en aankomen met vragen als: 'bewijs of je praat bullcrap' dan tjah sorry, dan kom ik ook met harde woorden.
Niet direct een antwoord op je vraag, maar ik hoop dat je iets meer begrijpt hoe ik er voor sta bij de vraag: "bestaat-ie ja of nee". Ik kan trouwens meer vragen voor je beantwoorden hoe een moslim met bepaalde situaties zou moeten omgaan of whatever, vragen zijn welkom.