Citaat:
Origineel gepost door Banaan
De islam draait niet alleen om jezelf... Het gaat erom dat je als persoon samen met een gemeenschap een zo goed mogelijk en sterk mogelijk leven leidt en in onze maatschappij is het onmogelijk om perfect te zijn. Daar heb je de islam en de gelovigen voor. Ik zei het al en zeg het nog een keer; ik heb liever dat me ouders vermoord worden dan dat ik afstand van mijn geloof neem.
|
Ik ruik een uitdaging

nee flauw grapje,
nee maar ik snap dat het niet om jezelf draait, maar wat ik bedoel is:
In jou geval heb je spijt van wat je in je verleden hebt gedaan en om het goed te maken ben je een moskee in gegaan en ben je lid geworden en heb je je, uiteraard vrijwillig, bekeerd. Maar wat jij in jou geval (wat je ook gedaan of niet gedaan hebt, maar dat doet er niet toe)hebt mee gemaakt, hoef je niet tegen over een god te verontschuldigen, of goed te maken. JIJ hebt op dat moment voor jou de goede keuze gemaakt, of dat daadwerkelijk de goede was, dat blijkt later. maar dan hoef je je niet tegenover een ander/god te verontschuldigen (tenzij je natuurlijk iemand op zijn bek ramt)
Jij bent degene die uiteindelijk hebt gekozen een beter pad in te slaan. en als je dan op een beter pad bent, in jou geval de Islam, dan ben je klaar om je geloof uit te voeren zoals dat moet of hoort of wat dan ook. Maar met dat proces heeft God niks te maken, dus hoef je je niet tegen over hem te verontschuldigen (ik zou dat sowieso niet doen, omdat ik daar niet in geloof maargoed)
Maargoed het gaat allemaal erg off topic.
Ik blijf altijd van mening, dat alles te onderzoeken is. Zo is de bijbel tenslotte ook ontstaan, alleen hadden ze toen nog niet de middelen om VERDER onderzoek te doen. en DAAR staat of valt ALLES bij. En tuurlijk is het goed om te geloven, als je daar je rust mee krijgt, maar ik snap niet wat er fout aan is, om te kijken/onderzoeken of dingen zijn gegaan zoals staat beschreven. Het is juist leuk om dat soort dingen te onderzoeken, want dan krijg je een beeld van hoe mensen "toen" leefden. en waarom dingen zijn gebeurd.