Citaat:
Origineel gepost door insanity
Normaal bestaat niet, maar eigenlijk heeft Pakspul wel gelijk.
Ik bedoel als jij kan geloven dat er mensen over water kunnen lopen, oceanen kunnen splijten, en mensen spontaan genezen denk ik dat er best wel wat met je mis is..
|
Over normaal denk iedereen anders, daarom vroeg ik ook of we die discussie er ook eens bij zouden moeten halen. Doen we niet, want dan gaan we off-topic. Het was dan ook een grap...
En dat 2e, leuk dat je er zo over denkt. Als je wilt weten hoe ik erover denk, lees je al m'n posts nog maar een keertje.
Citaat:
Origineel gepost door insanity
Besides, als er een "god" is (welke dan ook) waarom is de wereld dan zo vol elende?
|
Volgens mij is deze vraag nu al 20x gesteld. Tot nu toe wist niemand een antwoord, alleen de gelovigen deden een poging.
Citaat:
Origineel gepost door Leh
het is niet het geloof dat voor goede dingen zorgt, maar de mensen die geloven zorgen zelf voor die goede dingen (...) (dat) komt niet door geloof
|
Als datgene waar ze in geloven juist de reden is dat ze goede medemensen zijn, dan komt het wél door het geloof. Volgens mij bedoelen we allebei een beetje hetzelfde.
Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
(over de would-be gastvrijheid van de goede-gelovigen) Duidelijk dat jij nog niet van het middenoosten hebt gehoord 
|
Al vaak in het midden-oosten geweest zeker om het persoonlijk te ervaren.