Enkele bericht bekijken
Oud 6 June 2007, 19:22   #46
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Er zijn zulk soort mensen ja, maar je al dan niet beledigende mening uiten is (again) iets anders dan iemand ongegrond beledigen.
Tuurlijk mag je je mening houden maar zoals vele al aangeven op mijn voorbeeld over de stervende moeder: het is gewoon niet altijd beleefd. Er zijn nou eenmaal onderwerpen waar je af en toe gewoon je woorden voor je moet houden. Ik begrijp best dat er veel kritiek is op gelovigen (ik heb bijv veel kritiek op katholieken) maar ik vind het jammer dat veel mensen onderschatten hoe belangrijk een geloof is voor een persoon, en hoe hard je iemand raakt als je zomaar je mening uit. Daarom vind ik het zo raar dat hier wel over fatsoen en beleefdheid gesproken wordt maar dat dit niet in het gevalletje 'geloof' gebruikt wordt.

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Precies. En dat is de reden waarom ik hem altijd beter blijf vinden dan zijn moordenaar.
Daar staan we dan wel op één lijn, maar toch ben ik geneigd te zeggen dat Mohammed B misschien wel een verkeerde uiting had, hij is in ieder geval wel een groot voorbeeld van wat ik net omschrijf. Een gelovige die niet doorslaat vanwege zijn geloof maar vanwege de harde woorden, harde woorden richting religie wat tegenwoordig een trend lijkt te zijn.

Overigens wil ik best nog een voorbeeld nemen, om Mohammed B maar even te vergelijken. Ik herinner me nog wel een gozer die zijn eigen vader vermoorden omdat zijn vader hem 'mentaal' erg pijn deed. Gast op vrij voeten, nooit meer wat van gehoord. Misschien wel terecht maar ik vind het wel vergelijkbaar.

En Blabla1993, ik snap best dat je een heel stuk anders ben IRL. Vele dachten ook dat ik heel anders was irl maar IRL kon ik zelfs met de meest rechtse persoon hier opschieten dus die vergelijking van real life and internet kan ik mij goed voorstellen, echter hoop ik wel dat je enigzins kan begrijpen dat geloof een enorm gevoelig onderwerp is. Want tegenwoordig worden we beschuldigd een slachtofferrol te hebben terwijl het meeste gejankt van 'up north' komt. Wat ik dus wil zeggen, zowel als IRL en internet; laat mensen gewoon in hun waarde, toon wel kritiek maar op een fatsoenlijke manier.

Nu ben ik weer even helemaal weg...