Citaat:
Origineel gepost door insanity
*gaap*
Ik zeg niet dat ik het bij onbekenden zou doen, ik zeg alleen dat ik er geen moeite mee zou hebben om het te doen.
O, en wat jou kennis van de Van Dale betreft:
hy·po·criet1 (de ~ (m.), ~en)
1 huichelaar
hy·po·criet2 (bn.)
1 huichelachtig
hui·che·laar (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die huichelt => een heilig boontje, een wolf in schaapskleren, farizeeër, hypocriet, iem. met twee gezichten, januskop, schijnheinlige, smoelentrekker, valsaard, valserik
Volgens mij ben jij het heilig boontje en scheinheilige van ons 2 aangezien jij liever om dingen heen draait dan ze rond uit te zeggen. Ik ben mischien de valsaard, maar alleen omdat ik zeg wat ik vind in sommige gevallen.
En ik zal nooit iemands moeder een bitch noemen als die doodgaat, om er maar even op terug te komen. En ondanks dat je denkt van niet heb ik toch een redelijke opvoeding gehad. Maar een deel van die opvoedingbestaat uit eerlijk zijn tegen elkaar en niet om dingen heen draaien. Open en eerlijk boven alles. als je iets ontkent wat je vind komt het toch uit en dan heb je het helemaal verknalt
|
Vandaag voel ik mij scheinheilig. Maar dat mag jij zelf verbeteren.
Ik vind het eerder respectloos dat je bij onbekende wel over de grens zou willen gaan als het gaat om je bek open trekken. Je kent iemand niet maar bent wel bereid om diegene beledigt te laten voelen? Lijkt me sterk, ik beledig liever iemand die ik goed ken dan een onbekende, maar goed dat is mijn mening.
Je heb gelijk dat ik liever mijn mening voor mezelf hou. Zoals ik bij jou heb gemerkt hebben motoren op dit forum meer waarde dan een geloof bij een gelovigen. In het geval bij motoren hou ik mijn mond dicht en bij gelovigen hou ik mijn mond dicht. Misschien weet je dit niet, maar ik heb heel veel kritiek op het sprookjeswereld van het Hindoeïsme en Boedhisme. Katholieken zijn sowieso niet populair bij mij. Echter, ik verbied het mezelf om mijn mening tegenover een gelovigen te uiten omdat het in feite een taboe is om iemands leven te vernederen en te bekogelen met onbeantwoordbare vragen (wat voor de meeste hier betekent: het is bullshit). Nu ben ik uiteraard volgens jou een huichelaar. Maar een huichelaar klinkt nog altijd beter dat een klootzak, toch?
Eerlijkheid is trouwens niet je mening. Eerlijkheid hebben je ouders aan geleerd om andere niet op te fokken of te verleiden. Niet om alles te zeggen wat je denkt, en verder niet nadenken bij het gevoel van andere.
En dan als laatste, misschien zou je niet iemands stervende moeder een bitch noemen maar je geeft wel aan dat het mag. Zo, die zullen veel mensen onthouden en veel waarde aan hechten. Zoals ik al zei, als je zo feitelijk op de zaken ingaat kan dit topic net zo goed opslot, want het antwoord is in dat geval al lang gegeven.