Citaat:
Origineel gepost door gejhotten
tja.. als je hitlers theorie wilt toepassen.......:S
|
Ja, in zekere zin is wat Hitler deed met het duitse volk hetzelfde als wat de kerk doet/deed.
Citaat:
Heel veel van dat soort dingen staan beschreven in de Bijbel.
God laat zovaak van zich "horen" maar de mensen staan er niet voor open of WILLEN er NIET voor open staan, ze zien het niet. Door zoveel dingen heen zie je God. Maar als jij dat niet wilt zul je Hem ook niet vinden.
|
Dan is god een vaag persoon he? Als je hem niet direct kan zien. Als ik god was zou ik me voor iedereen zichtbaar maken. Daarna kunnen die mensen altijd nog kiezen om god te volgen of niet.
Citaat:
God wil contact met jou. maar als je er niet voor open staat zul je geen contact met Hem krijgen, God heeft je een vrije wil gegeven. God zelf zal dus niet contact met jou gaan leggen als jij dat niet wil.
|
Tja das dan jammer voor hem.
Citaat:
Je wilt bewijzen????
Ga eens naar de jongen die genezen is van zijn verlamdheid door gebed!
ga eens naar die persoon die ooit blind was maar genezen is!
GA eens naar de persoon met een ongeneselijke ziekte die door gebed genezen is!
|
Is goed, vertel jij waar ik ze kan vinden? Trouwens, het kan ook gewoon puur toeval zijn. Zoals zoveel op deze aarde puur toeval is. Maar sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet begrijpen en schrijven het dus toe aan een of andere hogere macht. Iets wat eigenlijk erg primitief is.
Citaat:
LEES de Bijbel eens. Te beginnen in het Nieuwe Testament.
Stel je open voor God. en je zult het zelf kunnen ervaren.
Je zult zelf kunnen ervaren wat de relatie met God inhoud.
|
Ik zal niet vertellen waarom maar ik ga al regelmatig naar de kerk en heb dus al aardig wat evangelie en lezingen gehoord. Maar nog steeds geloof ik dat het allemaal bullshit is.
Citaat:
Zoveel mensen door al die duizenden jaren blijven het zelfde geloven, het zelfde vertellen. Hetzelfde ervaren.
|
Ja, omdat ze koppig vast blijven houden aan het achterhaalde geloof terwijl er steeds meer bewijzen komen dat het niet waar is.
Citaat:
Als jij bewijzen wilt hebben raad ik je aan om op onderzoek te gaan.
|
Ik ga geen onderzoek doen naar iets waarvan ik al weet dat het onzin is.