Citaat:
Origineel gepost door blabla1993
1 Ja, in zekere zin is wat Hitler deed met het duitse volk hetzelfde als wat de kerk doet/deed.
2 Dan is god een vaag persoon he? Als je hem niet direct kan zien. Als ik god was zou ik me voor iedereen zichtbaar maken. Daarna kunnen die mensen altijd nog kiezen om god te volgen of niet.
3 Tja das dan jammer voor hem.
4 Is goed, vertel jij waar ik ze kan vinden? Trouwens, het kan ook gewoon puur toeval zijn. Zoals zoveel op deze aarde puur toeval is. Maar sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet begrijpen en schrijven het dus toe aan een of andere hogere macht. Iets wat eigenlijk erg primitief is.
5 Ik zal niet vertellen waarom maar ik ga al regelmatig naar de kerk en heb dus al aardig wat evangelie en lezingen gehoord. Maar nog steeds geloof ik dat het allemaal bullshit is.
6 Ja, omdat ze koppig vast blijven houden aan het achterhaalde geloof terwijl er steeds meer bewijzen komen dat het niet waar is.
7Ik ga geen onderzoek doen naar iets waarvan ik al weet dat het onzin is.
|
1 de kerk doet absoluut niet hetzelfde als hetgeen hitler deed.
2 eerst zien dan geloven he? als je eerst ziet dan is er geen geloven.
3 of jammer voor jou......
4 de gedachte dat alles puur toeval is lijkt mij eerder primitief en meer een denkwijze van anarchie. het niet willen tolereren van een hogere macht...
5 dan heb je of niet goed geluisterd (en snap je er dus helemaal niets van) of jij bent gewoon te koppig.... dan kan ik alleen maar voor je bidden dat God jouw ogen opent.
6 bewijzen dat het niet waar is? zoals? ik ben ze nog niet tegen gekomen.... en het geloof achterhaald?? dacht het niet

7 jij weet er kennelijk nog niet zoveel van af dus... Maar je zult er van zelf wel achter komen.
Ik wens je Gods zegen en liefde toe en hoop en bid voor je dat Hij je de dingen zal laten zien.