Oké ik doe momenteel Atheneum. Ik kan leren tot ik een ons weeg, maar echt niet dat al mijn cijfers tussen de 8-10 liggen, terwijl ik wel gewoon op normale tijden mijn huiswerk maak.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat jouw cijfers veel te hoog zijn om naar een lager niveau te gaan. Het is gewoon zonde. Ik weet niet of je later wat wil doen met de klassieke talen, maar als je dat niet in de planning hebt zie ik het nut er ook niet van om ermee door te gaan. En ja, dat scheelt zeker huiswerk, plus dat je meer het idee hebt dat het nut heeft wat je leert. Want waarom zou je Latijn leren als je er later toch niks mee doet? Misschien geeft dit ook extra motivatie om eerder te beginnen.
Je kunt ook je ouders vragen je te helpen. Vraag (okee het klinkt stom maar het zal helpen) of ze je een verbod op computer/tv/afspreken met vrienden geven voordat je je huiswerk hebt gemaakt. Zo maak je gelijk je huiswerk, kan je doen wat je wilt en zelf je bedtijd bepalen, wat ook de volgende dag in je voordeel zal zijn.
Maar ga niet naar de Havo. Doe het níet! Ik zweer je, je krijgt er zo'n spijt van later!
Succes!