Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Ik denk gewoon dat je een aansteller bent met een aandacht te kort.
|
Het zeggen dat je te dik bent, kan inderdaad een manier zijn om aandacht op te eisen. Gewoon ter bevestiging. Maar geloof me, het maakt
NIETS uit. Je kan er urenlang over discussiëren, maar het enige effect dat het zal hebben is dat niemand er nog op zal reageren en je plots niet meer bevestigd wordt. En dán ga je je dik voelen. Want niemand ontkent of bevestigt. (En uiteraard gaan vrienden niet zo gauw zeggen dat je dik bent omdat ze je niet willen kwetsen, dus concludeer je dat je -omdat ze niets meer zeggen- dat ze je niet met de waarheid durven confronteren.)
Hoe je dat complex overwint? Bij sommigen gaat het gewoon over, andere mensen hebben een omgeving nodig waarin ze zich aanvaardt voelen (dat kan een jeugdbeweging zijn, een vriendje of vriendinnetje of iets anders), een omgeving waarin ze het gevoel hebben dat ze gewoon 100% zichzelf kunnen zijn en zich 100% kunnen geven zonder zich over dergelijke dingen te schamen, nog anderen gaan een psychologische hulplijn inschakelen, ...
Het is belangrijk om je zelfzekerder te voelen.
In het geval met de rok kan het gewoon voldoende zijn om twee of drie complimenten te krijgen.
Ohja, en de meeste jongens in mijn vriendenkring verkiezen een gewoon meisje met het vet op de juiste plaatsen boven een spaghettistok.