Ik wil ook nog wel even wat kwijt over dit topic. Dit is hoe ik er tegen aan kijkt.
De meesten geven altijd god de schuld van alle ellende in de wereld, maar kijk eerst eens naar jezelf voordat je een ander beschuldigd. Als je het zo zielig vind van al die zieke en arme mensen, dan kan je er zelf ook wat aan doen.
Door de mens is de zonde in de wereld gekomen, daardoor is er de dood en alle ellende, zo heeft god het nooit bedoelt. Daarom is er een nieuwe wereld (de hemel) en wie jezus accepteerd als zijn redder (dat hij jou fouten opzich neemt, dus alle zonde die jij maakt werd hij (jezus) voor gestraft. Maar dat deed hij, zodat wij (na de dood) in de hemel kunnen. Dat kon eerst niet door de zonde, want goed en fout gaan niet samen (net zoals heet en koud). Maar door wat er met jezus gebeurd is, is het hersteld.
Je moet ook weten dat er nog een geestelijke wereld hier op aarde is met een goede (god) en kwade macht (satan). Maar je bepaalt zelf welke kant je kiest.
En de bijbel is geen sprookje, ok het is wel door mensen geschreven, maar wel met behulp van god.
Het is soms ook moeilijk te begrijpen waarom god iets doet of hoe hij dat doet, jullie geloven niet in god, maar stel dat hij bestaat, wie zou het nou beter weten, jij of god die alles gemaakt heeft?.
Maar dit is hoe ik erover denk.
hieronder nog een goede link naar een website met veel vragen over het geloof.
klik hier