Onderwerp: In wat geloof jij?
Enkele bericht bekijken
Oud 7 January 2008, 16:27   #23
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Ik zeg toch niet dat kinderen dat verdienen, maar door de zondeval gaan we dood en deze zorgt er dus ook voor dat virussen en bacterieën ineens ons lichaam kunnen aantasten.

Soms is het de eigen schuld van de mens dat ie ziek wordt. Zo was Aids een ziekte tussen apen en is deze middels seksuale overdracht tot de mens gekomen... Maar ook andere dingen die niet goed voor je zijn kunnen je ziek maken als je er tóch aan begint. En het kan ook erfelijk zijn of overgedragen worden.

En als je ziek ben dan moet je bij god zijn voor genezing (ok, je hebt ook dokters, maar als het echt hopeloos is bijvoorbeeld)

Ik zelf heb ook van die vragen en twijfel soms ook wel, maar je moet het ook niet uitsluiten dat god niet bestaat, want bewijzen kan je dat ook niet. Er zijn ook genoeg redenen waarom god wel zou bestaan.

Mijn opa is overleden aan kanker en hij was heel erg gelovig. Maar je hoorde hem helemaal niet klagen van waarom god dat nou deed en hij was ook niet ongelukkig en niet bang. Hij is heel vredig gestorven, terwijl er ook mensen zijn die het uitschreeuwen van angst,pijn,etc.
En er zijn ook genoeg mensen die engelen zien als ze op sterven liggen en van al die verhalen enzo, hoe verklaar je dat dan, dan kan je wel weer met een wetenschap antwoord komen, maar 100% zeker weet je het ook niet.
Mijn opa heeft ook iets gezien en hij is echt niet gek, hij was geestelijk nog heel goed en zelf heb ik ook iets meegemaakt.

Maar ik kan hier wel een heel boek gaan schrijven, maar als je zoveel vragen hebt dan moet je zelf op internet kijken of de bijbel lezen. Als je nog nooit de bijbel heb gelezen, dan kan je er ook niet over oordelen.

Maar dit is mijn mening
Sick Boy is offline