Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy
Ik zeg toch niet dat kinderen dat verdienen, maar door de zondeval gaan we dood en deze zorgt er dus ook voor dat virussen en bacterieën ineens ons lichaam kunnen aantasten.
|
Kom ik weer bij de conclusie dat het 'kwaad' of 'de zonde' het erg goed doet in z'n strijd tegen god.
Citaat:
En als je ziek ben dan moet je bij god zijn voor genezing (ok, je hebt ook dokters, maar als het echt hopeloos is bijvoorbeeld)
|
Jij maakt mij niet wijs dat als je darmkanker hebt dat je dan alleen ff hoeft te bidden elke dag en dat je dan genezen word.
Citaat:
Ik zelf heb ook van die vragen en twijfel soms ook wel, maar je moet het ook niet uitsluiten dat god niet bestaat, want bewijzen kan je dat ook niet.
|
Jammer dat het zo niet werkt. Ik zou dan kunnen zeggen dat jouw hoofd van binnen uit onzichtbare, onruikbare en onvoelbare stront bestaat. Je kan niet bewijzen dat het er niet is dus je moet het niet uitsluiten.
Citaat:
Mijn opa is overleden aan kanker en hij was heel erg gelovig. Maar je hoorde hem helemaal niet klagen van waarom god dat nou deed en hij was ook niet ongelukkig en niet bang. Hij is heel vredig gestorven, terwijl er ook mensen zijn die het uitschreeuwen van angst,pijn,etc.
|
Omdat er verschillende vormen van kanker zijn die in verschillende stages kunnen zijn.
Citaat:
En er zijn ook genoeg mensen die engelen zien als ze op sterven liggen en van al die verhalen enzo, hoe verklaar je dat dan, dan kan je wel weer met een wetenschap antwoord komen
|
Er zijn ook mensen die stemmen horen in hun hoofd en die denken dat iedereen ze wil vermoorden, of die vinden dat je iedereen mag afslachten omdat je dat leuk vind.
Citaat:
Mijn opa heeft ook iets gezien en hij is echt niet gek, hij was geestelijk nog heel goed en zelf heb ik ook iets meegemaakt.
|
Ik maak mijn hele leven dingen mee en ik zie ook dingen.
Citaat:
Als je nog nooit de bijbel heb gelezen, dan kan je er ook niet over oordelen.
|
Je kan wel oordelen over de mafkezen die erin geloven.