Onderwerp: In wat geloof jij?
Enkele bericht bekijken
Oud 9 January 2008, 22:04   #1
Sick Boy
Lid

Sick Boy's Avatar

Standaard

Ja dat is zo, dan kan ik niet beseffen dat ik pech had, maar dan had ik het wel. En als ik niet pech had, dan had ik het toch bij het juiste eind.

Mijn opa had toen engelen gezien, toen hij in het ziekenhuis lag. Hij kon ook niet bevestiging of het geen ilusie was of dat het door zijn ziekte kwam of dat het echt was, maar hij vertrouwde er gewoon op.Iedereen twijfelt wel en ja er gebeuren nare dingen in de wereld, maar er gebeuren ook mooie dingen en het geloof helpt ook veel mensen (of god nou wel of niet bestaat).Ik vertrouw gewoon in jezus, maar als het toch blijkt dat hij niet bestaat, dan heb ik tenminste wel geprobeert om zijn goede voorbeeld aan te nemen. Als je al die verhalen over jezus leest en wat hij voor ons gedaan heeft, dan kan je niet zeggen dat je hem haat (niet dat jullie hem haten), maar bedoel te zeggen dat jezus een goed voorbeeld is om te laten zien hoe het wel moet in het leven (of het nou verzonnen is of niet). Maar ik vertouw er gewoon op dat het niet verzonnen is en wat jezus zei echt waar is, want heb veel respect voor hem.

Ik weet lang niet alles over het geloof en ben dus nog maar een amateur om zo maar te noemen. Je moet gewoon blijven zoeken naar antwoorden en blijven bidden om je geloof vast te houden.

Als je dat nou stom vind of niet, maar je moet er gewoon vertrouwen in hebben en blijven zoeken en samen het beste ervan maken hier op de wereld.

Want niet gelovigen zeggen: eerst zien dan geloven
En gelovigen zeggen: Eerst geloven en dan zien.

Laatst aangepast door Sick Boy : 9 January 2008 om 22:09
Sick Boy is offline