Citaat:
Origineel gepost door sandraatje
Emancipatie is pas van de laatste jaren. Van de laatste eeuw dus. Het feit dat jij het dus normaal vind dat vrouwen nu meer te zeggen hebben dan vroeger ligt dus geheel aan deze tijd. Vroeger was het volstrekt normaal dat vrouwen minder te zeggen hadden en de mannen het voortouw namen. Dat dat een beetje doorwerkt in de kerk kan ik niks aan doen. Of wilde je zeggen dat ik in mn eentje de kerk maar 'even' moest gaan veranderen? Verder valt het heel erg mee. Heel veel dingen worden door vrouwen georganiseerd.
Waar baseer jij je op als je het hebt over een mannenclub? Want dat is echt pure onzin. De dominee is vaak een man ja, maar verder doen de vrouwen evenveel in de kerk als de mannen.
|
God is een man, alle profeten waren mannen, zelfs de eerste kinderen waren mannen en ik durf er ook nog wel geld op te zetten dat vanaf het jaar -1000 tot 400 alle machtige posities door mannen werden bezet.
Citaat:
Ik wil wel op het incest verhaal reageren, maar dan wil ik eerst even weten hoe jij gelooft dat de aarde is ontstaan.
|
Waarom wil je eerst mijn verhaal horen? Ik heb altijd geleerd dat je een vraag niet met een vraag mag beantwoorden, maar ok doormiddel van zwaartekracht