Citaat:
Origineel gepost door sandraatje
Ik probeerde er alleen even achter komen hoe jij dacht dat de aarde was ontstaan, want zoals jij het zegt betekend het dus ook dat er in het begin maar één mens was. En hoe kan dat mens zich dan hebben voortgepland, en als het al twee mensen waren dan nog moeten hun kinderen hetzelfde hebben meegemaakt als wat jij zegt bij Adam en Eva.
|
Ik heb nergens gezegt dat er maar 1 mens was, wat ik wel wil zeggen is dat er in het begin 1 cellige bacterien waren. (waar die vandaan komt, goede vraag) bacterien hebben de lastige eigen schap dat ze ongeveer overal wel kunnen leven dus overleven kunnen ze al, maar waar de eerste vandaag kwam, kan ik niet zeggen.
Citaat:
En je had het ook over Noach, maar er staat in de bijbel dat Noach en zijn zonen, en diens vrouwen meegingen in de ark, dat betekend dus dat het hooguit neven en nichten van elkaar zijn. En dat is nu ook toegestaan, dus dat is onzin.
|
Ok, overheen gelezen dat ze hun vrouwen ook meenamen, maar adam en eva geen probleem dat die kinderen hun moeder neukte?
Citaat:
Ik heb hier een heel boek over gelezen, zal ff kijken of ik dat boek nog kan vinden in de bieb, want daar staat het heel duidelijk in uitgelegd.
Maar ik blijf telkens op hetzelfde punt zitten bij dat big bang verhaal, en dat is, hoe kan er nou niks zijn en het dan nog ontploffen ook?
|
Als ik naar het huis van de overburen kijk zit ik niks, maar dat betekent niet dat er ook helemaal niks is. En volgens mij zit je niet vast op het big bang verhaal, want je vroeg toenet ook hoe planeten zijn ontstaan, maar goed het kan best zijn dat het pure energie was in een oneindig klein punt.
Citaat:
Ja, maar hoe zijn die ontstaan? Niks kan uit niks ontstaan.
En in mijn verhaal is er een God die alles gemaakt heeft, God heeft de hemel en aarde geschapen uit Zijn hand. God is almachtig en kan dus iets uit niks maken.
|
Wie heeft god dan gemaakt? En als god materie heeft gemaakt betekent automatisch dat hij tijd ook heeft gemaakt, want tijd en materie zijn niet te scheiden van elkaar en dat zou betekenen dat hij een oneindige tijd heeft gewacht voordat hij ons heeft gemaakt. Wat deed hij dan in de oneindige tijd?