Onderwerp: In wat geloof jij?
Enkele bericht bekijken
Oud 13 January 2008, 15:56   #1
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegt dat er maar 1 mens was, wat ik wel wil zeggen is dat er in het begin 1 cellige bacterien waren. (waar die vandaan komt, goede vraag) bacterien hebben de lastige eigen schap dat ze ongeveer overal wel kunnen leven dus overleven kunnen ze al, maar waar de eerste vandaag kwam, kan ik niet zeggen.
Maar hoe wil je dan van bacterien mensen krijgen?

Citaat:
Ok, overheen gelezen dat ze hun vrouwen ook meenamen, maar adam en eva geen probleem dat die kinderen hun moeder neukte?
Hun zus eerder denk ik.. En vroeger was dat niet zo'n groot probleem als nu.

Citaat:
Als ik naar het huis van de overburen kijk zit ik niks, maar dat betekent niet dat er ook helemaal niks is. En volgens mij zit je niet vast op het big bang verhaal, want je vroeg toenet ook hoe planeten zijn ontstaan, maar goed het kan best zijn dat het pure energie was in een oneindig klein punt.
Ik dacht dat die planeten ook altijd naar die klap waren ontstaan (volgens big bang)?
Maar hoe is die energie dan ontstaan?

Citaat:
Wie heeft god dan gemaakt? En als god materie heeft gemaakt betekent automatisch dat hij tijd ook heeft gemaakt, want tijd en materie zijn niet te scheiden van elkaar en dat zou betekenen dat hij een oneindige tijd heeft gewacht voordat hij ons heeft gemaakt. Wat deed hij dan in de oneindige tijd?
God is oneindig, dus God is niet gemaakt. In het oneindige bestaat er geen tijd, dat is opzich wel logisch, want je kunt nergens beginnen en nergens eindigen met tellen.
Wat hij in die tijd deed, geen idee, dat kan ik als mens zijnde niet weten.

Citaat:
Wat zit jij nou allemaal te lullen? JIJ bent degene die altijd als verdediging heeft dat 'niet alles verklaart hoeft te worden'. Dus hou nu maar heel snel je mond. En in tegenstelling tot het geloof dat eeuwen hetzelfde geblèr blijft, maakt de wetenschap wél vorderingen. Dus misschien word ooit nog ontdekt hoe dat komt. Jullie blijven bij het onverklaarbare altijd maar steken bij: 'gods ondoorgrondelijke plan' of iets dergelijks.
In de wetenschap zijn veel dingen ontdekt, ook dingen die met evolutieleer enzo te maken heeft. Er zijn toen ook conclusies getrokken dat de evolutietheorie nooit waar kan zijn. Omdat volgens de evolutietheorie de wereld al miljarden jaren oud is, en volgens de wetenschap kan dat niet zo zijn.
De evolutietheorie geeft zoveel dingen als feiten, terwijl als je het wetenschappelijk gaat bekijken die feiten helemaal geen feiten zijn maar pure verzinsels.