Enkele bericht bekijken
Oud 29 March 2008, 09:24   #48
gejhotten
Guest

Wink

Citaat:
Origineel gepost door Denathy Bekijk Bericht
Goh waarom is de bijbel geen onzin?....
redenen waarom het wel onzin is in mijn ogen:
- Het is geschreven door een mens... dit zeggen veel
Christenen tegen mij!!
- Nog nooit bewijs gezien dat god bestaat, nooit tastbaar
bewijs
- Hoe kan Maria kinderen krijgen terwijl ze nog maagd is? ze
was toch een mens?
- als er dan toch een god bestaat waarom heeft deze beste
man er dan niet voor gezorgt dat dat niet iedereen in hem
gelooft? en waarom heeft hij er niet gezorgd dat er maar 1
godsdienst is?
- Waarom is de wereld zo oneerlijk verdeeld?
- De bijbel is al zo vaak vertaald wie zegt mij dat de vertalers
dit boek niet verkeerd geintrepeteerd hebben?

Beantwoord deze vragen maar is en mischien ga ik dan geloven... zolang ik alles wat jullie zeggen kan weerleggen geloof ik niet. Trouwens kom niet aanzetten met antwoorden dat is nu eenmaal zo.... als dat zo was was het een feit.. en feiten kunnen bewezen worden... kun je dit niet is het een mening!! en die hoeven niet te kloppen.
Ten eerste de Bijbel is niet door EEN mens geschreven maar door zoveel verschillende mensen, die geïnspireerd waren door God. En terwijl het door zoveel verschillende mensen geschreven is blijft de boodschap overal het zelfde.

Ten tweede. God is iets/iemand die wij als mensen niet kunnen zien. God is Iemand die je moet ervaren. Het is iets persoonlijks. Ik kan je God niet laten zien. Net zo min als dat ik God ook niet kan laten voelen aan jou. Je zult daar zelf open voor moeten staan. Je zult het zelf moeten willen. Dan kan God tot je door dringen. Wat je wel kunt zien uit Gods wereld (mijn overtuiging dan) zijn de Engelen. Die ervaring heb ik namelijk zelf gehad. (en ik weet het er zullen maar weinig mensen op dit forum zijn die dat geloven). Veel mensen zeggen ook dat ze Jezus hebben gezien. Dit is mogelijk.

Ten derde. Je weet in ieder geval al dat ze maagd was. Als je dan begint te lezen in de Bijbel en dan in het Nieuwe Testament zul je er achterkomen hoe ze zwanger raakte.

Ten vierde. God heeft er voor gekozen om de mensen een vrije wil te geven. Mensen mochten/mogen kiezen tussen goed en kwaad. Had God ons allemaal in Hem laten geloven (dus zonder een vrije wil, een vrije keuze) dan waren wij allemaal net een stel robotten geweest. En dat is iets wat God nou juist niet wil.

Ten vijfde. De wereld is zo oneerlijk verdeeld omdat de mens hier in zekere zin kan doen wat hij zelf wil. Dit heeft ook weer te maken met de vrije keus van de mens. De mens kan op de aarde zelf kiezen wat hij doet. Soms ook niet aangezien er mensen bestaan zoals dictators. Het kwaad is in de wereld. (op die manier kunnen mensen dus ook weer een keuze maken) En het is het kwaad dat zorgt voor de oneerlijkheid in de wereld. Kwaad brengt hebberigheid, jalouzie etc. voort.

en tot slot. Het klopt dat de bijbel al zo vaak vertaald is. En er zal in elke vertaling wel weer een paar woorden anders zijn. MAAR het geheel blijft hetzelfde. De boodschap is in al die jaren nog niet veranderd. God waarschuwt zelf ook in het bijbel boek Openbaringen over het aanbrengen van veranderingen zoals het toevoegen of verwijderen van bepaalde zaken. God beschermt zijn Woord. Ik blijf mij nog steeds verbazen over het feit dat al die vertalingen door de jaren heen nog steeds dezelfde boodschap hebben. (en dat terwijl het doorzoveel verschillende mensen is vertaald. Gelovigen en niet gelovigen.)

Ik hoop dat je aan mijn antwoorden wat hebt.