Enkele bericht bekijken
Oud 29 March 2008, 12:05   #958
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
God is iets/iemand die wij als mensen niet kunnen zien. God is Iemand die je moet ervaren. Het is iets persoonlijks. Ik kan je God niet laten zien. Net zo min als dat ik God ook niet kan laten voelen aan jou. Je zult daar zelf open voor moeten staan. Je zult het zelf moeten willen. Dan kan God tot je door dringen. Wat je wel kunt zien uit Gods wereld (mijn overtuiging dan) zijn de Engelen. Die ervaring heb ik namelijk zelf gehad. (en ik weet het er zullen maar weinig mensen op dit forum zijn die dat geloven). Veel mensen zeggen ook dat ze Jezus hebben gezien. Dit is mogelijk.
Je moet gewoon gestoord genoeg zijn, dan geloof je het en ga je vanzelf dingen zien.
Citaat:
Ten derde. Je weet in ieder geval al dat ze maagd was. Als je dan begint te lezen in de Bijbel en dan in het Nieuwe Testament zul je er achterkomen hoe ze zwanger raakte.
Geneukt door god is nog ontmaagding.
Citaat:
Ten vierde. God heeft er voor gekozen om de mensen een vrije wil te geven. Mensen mochten/mogen kiezen tussen goed en kwaad. Had God ons allemaal in Hem laten geloven (dus zonder een vrije wil, een vrije keuze) dan waren wij allemaal net een stel robotten geweest. En dat is iets wat God nou juist niet wil.
Echt zo'n kutargument dat nergens op slaat. Als hij zich gewoon laat zien aan iedereen kan iedereen nog steeds kiezen of ze hem cool vinden of niet.
Citaat:
Ten vijfde. De wereld is zo oneerlijk verdeeld omdat de mens hier in zekere zin kan doen wat hij zelf wil. Dit heeft ook weer te maken met de vrije keus van de mens. De mens kan op de aarde zelf kiezen wat hij doet. Soms ook niet aangezien er mensen bestaan zoals dictators. Het kwaad is in de wereld. (op die manier kunnen mensen dus ook weer een keuze maken) En het is het kwaad dat zorgt voor de oneerlijkheid in de wereld. Kwaad brengt hebberigheid, jalouzie etc. voort.
Goed en kwaad bestaan niet eens maar zijn net als jouw hele geloof bedacht door de mens.
blabla1993 is offline