Citaat:
Origineel gepost door JxS
Ik vind het het aannemelijkst dat het heelal uitdijt. Dat lijkt mij het meest logisch.
|
-Dubbelop
-Argumenten?
Citaat:
Verder heb ik wel eens over een 5de dimensie nagedacht (als je er vanuit gaat dat tijd de vierde dimensie is) Dan zou 'het heelal' meer zijn dan we kunnen zien/ervaren en laat staan ooit begrijpen.
|
-Waar verwijst 'dan' naar?
-Als je er niet van uitgaat dat tijd de vierde dimensie is, heb jij inneens niet meer nagedacht over de vijfde dimensie?
Citaat:
Verder denk ik dat er ook op andere planeten leven aanwezig kan zijn, ik zie niet in waarom dit alleen op aarde zo zou kunnen zijn.
Aan de andere kant, horen de mensen ook bij de 'natuur', dus hoe de aarde werkt. Denk maar na, je blijft hoe dan ook, altijd deel van de planeet aarde. Op die manier zijn we gewoon een gedeelte 'aarde'. Die een bewustzijn 'heeft'. Maar zelfs dat bewustzijn is eigenlijk allemaal 'natuurkundig/wiskundig?' te verklaren. Sterker nog ik denk niet dat er zoiets als bewustzijn bestaat. Tja dan is het natuurlijk maar net wat jouw definitie van leven is.
|
-'Aan de andere kant' geeft aan dat er een tegenstelling volgt. Ik zie geen tegenstelling, tenzij ik aanneem dat je vage geleuter over natuur en bewustzijn van de aarde een reden geeft waarom er geen leven zou kunnen zijn op andere planeten, maar volgens mij doet het dat niet.
-'Mensen horen bij de natuur', kun je vinden. Dat ligt aan je definitie van natuur, maar natuur heeft geen drol te maken met hoe de aarde werkt. Natuur is er, de aarde is er. Geen van die twee 'werkt'.
-Als je mensen ziet als onderdeel van de planeet Aarde (,wat ik sowieso nogal hippie*-achtig vind, we leven gewoon OP de aarde als je het mij vraagt,) dan heeft de aarde inderdaad een bewustzijn (nl. dat van ons). Ik zie echter niet hoe dat natuurkundig zou te zijn verklaren (is meestal zo met hippie-gedoe). Natuurkundig gezien is de Aarde een planeet bestaande uit een aantal gesteenten, mineralen, metalen etc.
-'Sterker nog' dan wat? Je doet een uitspraak (nl. dat de Aarde een bewustzijn heeft die natuurkundig te verklaren zou zijn) en dan spreek je het tegen met 'ik denk niet dat er zoiets als bewustzijn bestaat'. Wat de woorden 'sterker nog' daarmee te maken hebben ontgaat mij.
-Tot slot concludeer je met een zin die op geen manier in verband staat met de rest van je geleuter (je 'verhaal', voor je zover dat een verhaal kunt noemen, gaat over jou definitie van 'de Aarde' en wat jij denkt over het heelal, dus niet over het begrip 'leven').
Je vroeg om uitleg; je krijgt het en nu lezen ook.