Onderwerp: Lijm
Enkele bericht bekijken
Oud 13 November 2008, 18:35   #27
Tjaar
Vrouw - 15 Jaar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tjaar Bekijk Bericht
Lijm moet eerst een chemische of fysische reactie ondergaan voordat deze kleeft. Dit kan zijn afkoeling, mengen met zuurstof, vochtigheidsgraad of andere.
Volledig correct, geen dt-fouten, geen grammaticale fouten, geen fouten op interpuncties. Het is trouwens 'de reactie', niet 'het reactie', dus 'dit' gevolgd door een opsomming staat hier perfect. Of andere is een manier van de opsomming eindigen als er nog dingen volgen, net als etc. en enz. Gevolg: Correct.

Citaat:
Als de juiste voorwaarden niet zijn vervuld, zal de lijm ook niet kleven.
Zijn is de pv en moet meervoud zijn, vervuld is voltooid deelwoord. Komma's op goede plaats. Gevolg: Correct.

Citaat:
Idem voor de tube zelf, de lijm plakt daar ook niet aan vast. Echter, laat je de tube langdurig openstaan, zou het kunnen gebeuren dat de lijm gaat stollen door deze chemische/fysische reactie.
Ook geen fouten. Lijkt me duidelijk. Kans op dt-fouten hier toch al miniem.

Citaat:
Het dopje die aan de tube kleeft zal je zelden tot nooit hebben wanneer je de rand proper houdt, is de rand met lijm bedekt, dan zal het moeilijk zijn de lijm nog eens te gebruiken.
Ook correct.

Mag ik er even op wijzen Jamiel, dat je een komma mag plaatsen, maar het moet niet, achter elke bijzin. Je mag ook komma's gebruiken in plaats van haakjes. Leer je Nederlands opnieuw zou ik zo zeggen.

Ps.: Ik kan weer beginnen zeveren over onderwerp, persoonsvorm, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp en bijwoordelijke bepaling, maar er zijn mensen die me dat niet in dank zullen afnemen. Bovendien duurt het ook te lang.

Laatst aangepast door Tjaar : 13 November 2008 om 18:45
Tjaar is offline   Met citaat antwoorden