T2&Po2 Kunst in protest en verzet module 2
T2 Individuele opdracht
Je mag een keuze maken uit één van de volgende thema’s.
• Oorlog (bijv. Afghanistan, Irak)
• Kredietcrisis
• Onderwijs
• Integratie
• schoonheidsideaal
• Je mag ook met een eigen thema komen en voorleggen aan je docent.
Zoek bij dit gekozen thema voorbeelden van negen voorbeelden van protest, waarbij verschillende media zijn gebruikt. (film. Muziek, cabaret, beeldend enz. enz.)
Naast deze voorbeelden lever je een verklarende tekst. De beschrijving van wat je ziet en/of hoort, de bron,de inhoud van de boodschap, een uitleg waarom het tot een bepaalde categorie van protest behoort, en wie er aangesproken wordt en waarom hij / zei zich mogelijk beledigd voelt.
Voorbeeld: je kiest het thema “oorlog”, dan moet je drie humoristische voorbeelden zoeken, drie provocerend voorbeelden, en drie shockerende voorbeelden. In totaal dus 9 producten. De voorbeelden mogen uit alle media voortkomen. Dit vertaald in verschillende mediavormen levert op: maximaal drie video’s/films (dus één humoristisch, één provocerend en één shockerend), maximaal drie songteksten, maximaal drie foto’s of cartoons of andere vormen van beeldende kunst. Je mag niet met negen video’s over de brug komen.
Presentatie: Afhankelijk van het medium waaruit je de voorbeelden kiest presenteer je het werk. Drukwerk in een map met een goede verzorging, films of audio voorbeelden op cd-rom. Je mag het geheel ook in een PowerPoint toeleveren.
Ik heb dus geen idee hoe ik deze opdracht moet doen ivm die dingen te vinden. Zouden jullie mij kunnen helpen met sites ofzo. Alvast bedankt