Citaat:
Origineel gepost door The_Mover
Hee iedereen..
Ik plaats hier even mijn verhaal om jullie duidelijk te maken waar ik het dus over heb zo 
...
|
Je zegt dat je het heel zwaar hebt gehad/hebt. Als jij echt zulke grote problemen hebt gehad en je zelfs op het punt hebt gestaan om zelfmoord te plegen, is het niet verrassend dat dit meisje het heeft uitgemaakt. Dat klinkt heel hard, maar je bent 13, zij is ook rond die leeftijd (neem ik aan). Deze tijden zijn voor jou zwaar geweest, maar zijn voor haar ook zwaar geweest. Het is heel erg deprimerend om iemand waar je zeer om geeft, weg te zien kwijnen. Jij kent op dit moment alleen jouw kant van het verhaal. Ik twijfel er niet aan dat je het heel zwaar hebt gehad, maar jij kan niet zien, begrijpelijk, dat het voor haar ook héél zwaar is. Ik weet niet of jij wel eens een iemand hebt gehad waar je heel erg om gaf, die problemen als de jouwe had? Ik wel namelijk en ik weet dus uit ervaring dat het voor degene in de positie van jouw ex, heel heel zwaar is. Ze is nog heel jong en weet nog niet hoe ze hiermee moet omgaan. Vind je het vreemd? Volwassenen weten vaak ook niet hoe dat moet. Van een kind, want dat is ze nog en jij ook, kan je dat niet verwachten.
Misschien heeft ze wel afstand en tijd nodig. Misschien is er wel een heel andere reden waarom ze je heeft verlaten. Maar jij ... jij moet je eerst gaan concentreren op je eigen herstel. Jij moet weer een helder koppie krijgen en het plezier in het leven terugvinden. Je zal nu zeggen "dat kan niet zonder haar", maar je zal wel moeten. Ik kan je één ding zeggen, zolang jij (semi-)depri blijft, zal zij nooit weer wat met jou willen. Dus, werk aan jezelf en probeer haar niet te vergeten, dat lukt toch niet, maar zet het van je af. En denk zo: als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn, komt ze later wel weer bij je terug. En anders loopt er ergens daar buiten nog wel iemand voor je rond. Vergeet niet dat je nog heel jong bent.
Succes... en sterkte