Hallo allemaal, ik heb sinds vandaag te horen gekregen dat ik "vermoedelijk" het asperger syndroom heb, er was hierover al eerder een topic geopend maar die is helaas gesloten.
dit is hem :
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...t=33266&page=1
Ik was heel teleurgesteld toen ik al die negatieve dingen las over dat we laggen om mensen die pijn hebben en dat we niet Kunnen functioneren in de maatschappij

Het is me ook opgevallen dan ik inderdaad wel eens moeite heb met reageren op iemands emoties, bijvoorbeeld weet ik niet wat ik moet zeggen als iemand iets verdrietigs verteld. Als iemand valt ofzo ben ik meestal een van de enige die beseft hoe gevaarlijk of pijnlijk dit kan zijn en andere mensen laggen er om.
bij laggen om home videos zie je dat ook vaak dat iemand van een stoel valt op zij hoofd belandt, of een basketbal paal op zijn rug ik noem maar wat. kan ik meestal niet om laggen.
Ik vind het ook heel jammer dat sommige mensen denken dat mensen die zich wat anders gedragen dan zichzelf gelijk "gek" zijn of wat dan ook.
Wij hebben ook gevoelens.
er zijn verschillende onderzoeken bij me gedaan en ze twijfelden tussen een lichte vorm van pdd-nos of asperger, ook heb ik de wiki doorgelezen en herkende wel wat dingetjes zoals: dingetjes verzamelen (muntjes en magneetjes deed ik vroeger verzamelen) en heel gemotiveerd zijn in dingen leren waar ik interesse voor heb (sommigen hebben een hoger IQ, dit gaat ten koste van het EQ (emotioneel nog wat) en anderen hebben gemmiddeld IQ maar zijn heel gemotiveerd in het leren)
Heeft iemand hier commentaar op of tips of wat dan ook?