Enkele bericht bekijken
Oud 17 March 2009, 23:00   #1
the_darkness
F0rum God +

the_darkness's Avatar

Standaard De opkomst van Geert Wilders

Omdat het tijd is voor een serieus discussie topic.

regels

*geen flames
*als je op iemand reageert, quote dan het gedeelte waar je op reageert
*alleen gefundeerde posts
*geen spam, dat kan op de rest van het forum

De feiten:

Partij van Geert Wilders : Partij Voor de Vrijheid (PVV)
Huidige aantal kamerzetels: 9
zetels in de peilingen : 28

Waar denken jullie dat zijn succes vandaan komt, staan jullie achter zijn standpunten ( of juist niet ), en wat is volgens jullie een sterke coalitie als er nu verkiezingen zouden worden gehouden ( hierin houden we naast partij idealogie zetel aantallen aan van PVV( 28 ) CDA (26) PVDA(25) VVD (22) D66 ( 18 ) en de rest open voor speculatie).

Mijn ideeën:

Ik denk dat Geert Wilders zijn succes vooral te wijten is aan het feit dat hij duidelijke taal spreekt. De mensen begrijpen waar hij het over heeft, en raken niet de draad kwijt bij zijn voordrachten zoals je bij veel politici ziet.

ook speelt hij handig in op de moslim/buitenlander angst die op dit moment heerst in Nederland. En het feit dat de huidige politici hem proberen dood te zwijgen/in het verdoemhoekje te duwen levert hem alleen maar meer sympathie/sympathisanten op.

Persoonlijk sta ik voor het grootste deel achter zijn standpunten, en in 2011 ga ik als de situatie gelijk blijft zeker op hem stemmen.

Voor een coalitie met de PVV zie ik niet zoveel mogelijkheden, al hoop ik op een mix van PVV, VVD, en nog een restje ( ik koester een stille hoop dat Trots Op Nederland nog een monsterzege haalt).
the_darkness is offline