Enkele bericht bekijken
Oud 29 June 2009, 19:13   #1
corneRedFoxX
Banned

Stuur een bericht via MSN naar corneRedFoxX
Standaard Aanpassings- en relativeringsvermogen.

Hey iedereen, ik zit met iets en wou even vragen om jullie wijsheid... ;P

Juist, wijsheid, niet om retardistisch commentaar dus onthou dat ff wil je.

Goed, aanpassen...

Ik kon het niet, op middelbare school en zou het nog steeds niet kunnen, en ik denk ook niet dat ik het ooit zou kunnen. Ik kan niet om met die omgeving en mensen, leerkrachten die naar een klas door je heen kijken. Het uitschakelen van emoties in die omgeving, de ingesteldheid van groepsdenken en geen rekening houden met ik die niet zo ben. De mentaliteit die me nooit lag en ik niet mee omkon, ik denk voor mezelf en ben geen kuddedier, heb me er nooit op m'n gemak gevoelt daar en het letterlijk moeten verlaten omdat het niet te houden was.

Relativeringsvermogen; ik kan niet vergeten. De negatieve dingen, dingen die me pijn doen en ik niet weken maar maanden aan ga denken. Kan dit niet uitschakelen en wat ik ook doe vergeten wordt het nooit. Ik zou veel doen voor een korter geheugen en nuanceren, zou leven veel leuker maken lijkt me, ook geen hypersensitiviteit meer want da's extreem hier.

Ik zit met een heel hoog EQ en ook het 'probleem' dat ik een HSP persoonlijkheid heb (hypersensitieve), wat dus erg handig is in psychologie maar buiten dat echt kut in die wereld daar buiten met die miljoenen gemene mensen die rondlopen en er niks om geven je (onbedoeld) te kwetsen.

Dus ik zit even met de vragen, hoe je zo'n schild daar tegen kan krijgen als je zonder een geboren bent. Een schild tegen de woorden van anderen, hoe ze te relativeren en er koud / onverschillig bij te blijven zonder rot te voelen en wakker te liggen. En.. hoe je je kan aanpassen in een samenleving waar je je onrustig in voelt zonder zo'n schild buiten.

Hoop dat iem me kan zeggen en me even uit de verwarring hierover kan halen...

Thx gasten.

Laatst aangepast door corneRedFoxX : 29 June 2009 om 19:15
corneRedFoxX is offline