als je t legaliseert word t goedkoper, waardoor de diefstal kan afnemen, ook zal de drugshandel dan waarschijnlijk afnemen, aangezien er dan minder in 'het zwarte citrcuit' verdiend kan worden
maar ja...waarschijnlijk zullen meer mensen het dan gaan uitproberen, waardoor het aantal verslaafden dan waarschijnlijk wel zal toenemen
als je t dus zou afschaffen kan je tegengestelde gevolgen krijgen, maar t kan ook anders lopen
of het aantal verslaafden dan afneemt is de vraag, waarschijnlijk blijft dat hetzelfde en gaat de diefstal dmv drugs alleen maar stijgen aangezien drugs dan weer alleen maar duurder worden
ik denk dat er meer nadelen zitten in het afschaffen dan in het legaliseren van drugs, dus ik zou meer voor legaliseren gaan, iig wel bij softdrugs, deze zijn lang nie zo gevaarlijk als harddrugs
bij harddrugs zou ik nie legaliseren zeggen, aangezien deze ook nog nooit in nederland zijn gelegaliseerd, maar er moet iig wel, voor zowel soft- als harddrugs, mocht dat laatste wel gelegaliseerd zijn/worden, een minimumleeftijd voor zijn, 16 of 18 jaar bijvoorbeeld, anders zou een kind van 9 aan een joint kunnen komen, en dat zal op zo'n leeftijd vast nog niet goed zijn
Laatst aangepast door Bird Of Prey : 14 April 2002 om 19:53
|