oll'right.
Ik kreeg een blindedarm onststeking en ging lekker niet naar de dokter. Dus de blindedarm was gesprongen en mijn buik zat vol met snot en andere troep. Operatie 1: Buik schoongemaakt en restanten van de blindedarm weggehaald. Na een paar dagen ging die wond ontsteken en kwam de dokter m openmaken. Dokter druk, en pats! Pus tot zowat het plafond. Niet goed enzo.
Paar dagen later krijg ik een echo en drain. Er zat een abces van 5 bij 6 cm onder de wond en die moest via de drain weg. Dat was 'operatie' 2. ( doet nog eens pijn ook want ze kunnen je buikvlies niet verdoven als ze die naald erdoorheen raggen)
Ik had dus de drain en moest dat houden tot de ontsteking leeggelopen was. Kwamen die lui 3maaldaags spelen met 50cc steriel zoutwater. Voelt vaag want het loopt onder je huid je buik in en dat voelt net als een hap ijs in je maag maar dan zit het rechtsonder in je buik. De drain hielp niet zo en toen wilden ze weten hoe het nu echt zat.
Ik een Ct scan na een liter contrastwater atten en daaruit zagen ze nog niks. Ze dachten dat het laatste stukje abces te taai was dus ik weer onder het mes. Zou een half uur duren maar na 2,5 uur was ik nog niet terug. Zat dus een gaatje in mijn dikkdarm en mijn buik zat dus weer vol troep. ( je raad wel wat) Na die operatie uitslapen op de IC met een voedingssonde in mijn snuf, kathetertje en ze hadden ook gelijk maar een stoma gegeven voor 3 maanden want dat was het handigst op dat moment.
Wat wel grappig was was dat ik lag te trippen van de morfine. Ik woog amper 60 kilo en had morfine voor een vent van 100kg gehad.

En eerst lag ik op de kinderafdeling waar ze platte tv's hadden en na de laatste operatie moest ik bij bejaarden op zaal die ook darmprobs hadden. Daar hadden ze alleen kut tv's.
Na 3 weken was ik thuis.