Citaat:
Origineel gepost door the_darkness
jullie leveren een defect product en ik heb betaald voor een werkend product, dus wens ik een werkend product te ontvangen.
kthx.
|
Wat jij daar zegt heb ik LETTERLIJK in hun afdeling 'Veel gestelde vragen':
Consumentenkooprecht
Heb ik recht op een nieuw product binnen de garantie?
Als een product ondeugdelijk is, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn, zonder ernstige overlast.
U heeft echter niet in alle gevallen de vrije keuze tussen herstel of vervanging. Media Markt kan uw keus voor vervanging afwijzen wanneer herstel veel goedkoper is. Herstel dient dan wel binnen een redelijke termijn te gebeuren.
Heb ik recht op een omruil of geld terug wanneer het product niet aan mijn wensen voldoet ?
De wet is hier duidelijk in, kopen is kopen.
Wanneer Media Markt voor u het product omruilt of het aankoopbedrag terugbetaalt omdat het product niet voldoet aan uw wensen, is dit een extra service van Media Markt. Aan deze service zijn echter wel voorwaarden verbonden.
a. U moet de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.
Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
a. Prepaid en softwarepakketten.
b. Licentiegebonden producten.
c. Navigatieapparatuur.
d. Desktopcomputers en notebook.
e. Satelliettuner pakketten en smartcards.
f. Hygiënische producten.
Dus ik heb wel recht om een nieuw product! Dit zou niet het geval zijn als er geen beschadiging aan het product was en ik hem gewoon wou ruilen omdat ik er niet tevreden mee was!
Thank you mensen, volgens mij heb ik hier iets.