Petten op school.
Aangezien dit nogal een omstreden onderwerp is lijkt het mij juist leuk om het eens aan te kaarten hier. Ik draag vaak een pet naar school maar zodra ik binnen kom moet ik 'm afdoen. Regels zijn regels. En ja daar komt 'ie: Hoofddoeken kunnen wel. Ik snap best dat petten niets met religie te maken hebben maar het kan wel je manier van uiten zijn. In zekere zin doet een hoofddoek dat ook alleen is het wel een zogenaamde 'verplichting' binnen de Islam. Ik heb ergens gehoord dat het nooit een verplichting is en was maar alleen om de schoonheid te bedekken bijvoorbeeld. Laatst had ik al een verhitte discussie met een leraar hierover en hij schreeuwde met tuf over m'n kleren dat als ik mijn pet niet af zou doen hij mij een paar dagen zou laten schorsen.
Nu wil ik graag weten wat jullie hiervan denken en welke argumenten je aan zou moeten voeren over het mogen dragen van petten op school. Ik wil gewoon mijn pet kunnen dragen en ik weet dat een soort nieuw pettengeloof verzinnen ook idioot is. Toch zie ik niet waarom het niet zou mogen. Je zou alleen kunnen zeggen dat je door de klep de ogen niet kan zien maar dat is dus onzin want een muts mag ook niet. Aan de andere kant is een pet ook een deel cultuur, net zoals een hoofddoek. Ik zie het als discriminatie.
Wat jullie?