Citaat:
Originally posted by Dark Angel
Een mens kan veranderen, ten goed of ten slechte. En als je die jongens terug gaat pesten ben je net zo slecht als hun, je zakt namelijk naar hun niveau.
Ik ben het wel met manderijn eens en toevallig ben ik vroeger gepest omdat ik rood haar heb. Maar op een geven moment confonteerde ik ze er mee en liet zien dat ik sterk was (geestelijk dan). En uiteindelijk gingen ze me niet meer pesten.
Je moet je niet minderwaardig gaan voelen. En zeker niet in tot vergelijking met die knullen die je pesten. Op de een of andere manier voelen ze dat. Ik weet niet waarom.
Het valt ook op dat mensen die vroeger gepest zijn, en op een gegeven moment niet meer, zelf beginnen met pesten. Ik denk dat het een soort machtspelletje is.
En ook van:'Ik heb me jarenlang kut gevoeld, nu moet iemand anders maar voelen wat ik al die jaren heb gevoeld!'
Wat eigenlijk nergens op slaat. Als je jezelf jarenlang kut heb gevoeld waarom zou je dat iemand anders toewensen, die je (meestal) nog geen eens goed kent. Of er nog geen eens de tijd voor hebt genomen die persoon te leren kennen!
verder weet ik niet echt wat te melden heb me nogal boos zitten maken. Sorry alvast!!
|
Ik snap best wel wat je bedoelt,
je moet ook niet gaan pesten dat weet ik..
Het is soms moeilijk voor me om dat zo te verwerken van vroeger wat ze toen naar me deden was echt afschuwelijk,
Doet nu nog pijn als ik er aan terug denk maar nu lijk ik te bepalen of ik iemand wel of niet ga pesten.
En ik als iemand die is gepest geweest snap ik best dat je terug wilt pesten, simpel weg je moet je agressie van vroeger kwijt..
Zo is het in ieder geval bij mij..
En als ik die agressie maar vast houd voel ik me ook maar depressief