Ik vind het een beetje onzin om menstruatie als een excuus te gebruiken. Zelfs als ik emotioneel ben (en dat is echt niet alleen wanneer ik ongesteld ben) ga ik echt niet met opzet lopen bitchen op mijn verloofde en dan verwachten dat hij het allemaal even slikt. Wat een onzin. Soms schaam ik me om vrouw te zijn als je ziet wat andere vrouwen dan doen. Overigens denk ik dat veel vrouwen het gewoon overdrijven en een week lekker zonder kritiek willen kunnen bitchen op alles wat los en vast zit, onder het mom van 'ik ben ongesteld dus het is mijn schuld niet'. Pfft.
Ontopic: Probeer met je vriend te praten, maar maak dan niet de fouten die veel vrouwen (vooral vrouwen) vaak maken. Dus begin niet met beschuldigen en kwaadheid of met een hele waterval van dingen die jij niet leuk vindt. Dan wordt-ie hoogstwaarschijnlijk (zou ik ook doen) in een defensieve positie geduwd door jou. Probeer vanuit jezelf te praten, dat het gaat om wat JIJ voelt en niet zozeer om wat hij wel of niet fout doet. Dus niet "Ik wil niet meer dat je zo vervelend doet.", maar probeer het vanuit een andere hoek. Vraag hem of er iets mis was, en vertel hem dan dat jij 'soms het gevoel krijgt, dat..".
Remember: In de meeste gevallen gaat het er niet om wát je zegt, maar hoe je dat doet.
|