Enkele bericht bekijken
Oud 20 December 2009, 22:30   #17
ordinary
Lid

ordinary's Avatar

Standaard

Bah. wat erg!
Ik dacht dat dit alleen maar in films en verhalen kon gebeuren, maar laat ik je eens wat dingen vertellen die je kán doen. Ten eerste, het is écht schokkend. Maar dan ook echt schokkend, doet me een klein beetje denken aan een meisje die aan een loverboy vast zit (je weetwel, die zorgd ervoor dat de connecties met haar familie en vrienden worden afgesneden, heeft slechte invloed etc.) ook een beetje aan iemand die word ontvoerd. hetzelfde verhaal. Het is wel irritant dat die familie dingen doet die nét niet strafbaar zijn, want zo kom je ook niet echt verder. Maar je zegt iets dat de familie al een slechte naam had. Misschien kan je daar wat verder induiken, ze komen namelijk niet voor niets aan zo'n (slechte) naam. En dat mailtje dat ze via hyves hadden gestuurd, kwam dat bedreigend over? Of anders betekend het dat je vlug een bezoekje moet brengen aan de politie, hoewel je toch niet veel van hun kan verwachten, maar je kan het proberen. Wat ik zou doen: me er mee bemoeien. Want als ik een vriend had die in zo'n situatie zat, dan zou het eerste wat ik zou doen: hem er ook meteen uithalen. Niks aantrekken van de gevolgen, alleen maar mijn vriend in veiligheid brengen! Maar eigenlijk moet je gewoon echt proberen om het tot je vriend te laten doordringen dat hij vanuit zichzelf of weg moet gaan, of er gewoon iets tegen te doen. Dat is nog altijd de beste manier denk ik.
ordinary is offline   Met citaat antwoorden