Citaat:
Origineel gepost door Maraska
Bullshit. Mijn zus had van jongs af aan een vader die haar in de steek heeft gelaten door zijn drugs en financiele beperkingen. Die waren er al voordat mijn moeder uberhaubt zwanger werd. Mijn moeder was erg jong toen ze haar kreeg. Nu heeft mijn moeder mij, mijn zus, en nog een 4 jarig kind. Een goed inkomen en een goed opgevoed kind die ze met liefde heeft opgevoed vanaf het moment dat het meisje werd geboren. Mijn moeder heeft haar school met plezier en succes afgerond. En dat alles zonder dat mijn zus een vader had, of mijn moeder een vriend.
|
Uitzondering bevestigd de regel.
Ik doe momenteel keuze co schap sociale geneeskunde en doe nu een onderzoek bij maatschappelijk werk en jeugdzorg.
80% van de klanten zijn tienermoeders of kinderen van tienermoeders. Dat percentage is redelijk overeenkomstig met andere regios en dat houd in dat bijna 90% van al die tienermoeder(kinderen) bekend zijn bij maatschappelijkwerk dan wel jeugdzorg.
Citaat:
Mijn zus had een zeer goede band met mijn inmiddels overleden oma. Het is waar dat ze mijn oma vaker zag dan andere kleinkinderen, maar om nou direkt te zeggen dat ze werd opgevoed door iemand anders dan mijn moeder is niet zo.
|
ok
Citaat:
Niets op te zeggen behalve dat ik weet dat sommige meiden wel degelijk de verantwoordelijkheid aan kunnen.
Het zullen er vast niet veel zijn, maar ze zijn er wel degelijk. En met deze instelling komt Kim er wel. Ze zal het zeker moeilijk krijgen, slapeloze nachten, prestaties van school die minder worden. Maar zelfs zonder haar vriend kan het haar nog lukken.
|
Ja een klein percentage zal het wel trekken, met de nadruk op klein. Maar om nou te zeggen dat het bevordelijk is voor de ontwikkeling van de moeder betwijfel ik ten zeerste. Je moet op je 16e nog kind zijn zonder dat soort zorgen, je moet kunnen uitgaan, genieten van het studenten leven etc. Anders wordt je zo'n bekrompen kind dat geen jeugd heeft gehad en waar het hele leven aan voorbij gaat.
Veder zeg je net dat het er niet veel zijn die het lukt om op die leeftijd een kind op te voeden. Daarentegen zeg je wel heel stellig dat onze vriendin Kim het wel gaat halen met haar instelling.
Wat is dat nou weer voor een kansloze conclusie, iedere tienermoeder huppelkut zegt dat het háár wel lukt en dat ze het allemaal heeft doordacht enz enz. En dat is volgens jou de instelling waarmee het je wel lukt om zo'n medelijden wekkend kind mee op te voeden. Lijkt me een beetje tegenstrijdig niet waar?