Enkele bericht bekijken
Oud 24 January 2010, 17:00   #1
krentenbol
Lid

Question Overal tussenin en uiterlijk te belangrijk vinden

Hallo,

Ik heb een behoorlijk probleem, noem het maar een pre-life-crisis. Ik ben 19 jaar en op dit moment in mijn leven weet ik gewoon niet wat ik wil. Ik lijk elke plank mis te slaan en het vertrouwen in mijzelf ben ik volledig kwijt. Ten eerste durf ik nooit beslissingen te maken. Tenminste niet als daar negatieve gevolgen aan kunnen zitten.
Dus stel je voor: Ik leg bij een spel 5 euro in en de kans ik 50% dat ik het dubbele krijg , en 50% kans dat ik mijn inleg en 5 euro extra verlies. In zo'n situatie zo ik dus never nooit geld inleggen. En laat het leven nou net uit vooral dat soort situaties bestaan.

Wat kan ik doen om te ontdekken wat ik wil en meer zelfvertrouwen te krijgen?

Een ander verschrikkelijk probleem is dat ik uiterlijk veel te belangrijk vind. Ik heb met mijn eigen uiterlijk niet echt een probleem, dat is gemiddeld, en dat vind ik verder prima. Het probleem komt vooral ergens anders naar voren. Ik had , tot gister!, een super leuke vriendin. Een schatje. Echt een lieve meid. Mijn eerste echte vriendin in een relatie die iets meer dan anderhalf jaar stand heeft gehouden. Mijn enige probleem met haar is dat ik me niet heel erg fysiek aangetrokken voel tot haar. Ik vind haar niet lelijk maar ze is zo'n meisje waar je van denk, nah, net niet, of iets dergelijks. Laat ik uiterlijk nou net super belangrijk vinden:S. Ik weet dat het "fout" is maar op de een of andere reden ontbreekt bij mij het inzicht dat uiterlijk niet belangrijk is. Er zijn namelijk heel veel meisjes die ik "mooier" vind dan mijn ex. Op het eerste gezicht natuurlijk. Terwijl het innerlijk waarschijnlijk bij lange na niet in de buurt komt van mijn ex.

Hebben jullie misschien een reden waarom uiterlijk niet belangrijk zou moeten zijn? Niet alleen jullie mening maar vooral ook waarom.

Laatst aangepast door krentenbol : 24 January 2010 om 17:04
krentenbol is offline   Met citaat antwoorden