Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto
Hier noem je een paar nadelen. Mensen kunnen het ook hebben om iets te hebben waaraan ze zich optrekken. Anderen kunnen dit als zielig beschouwen, maar als het iemand helpt in het leven, why nooit? En als ik het goed heb geloven ze binnen het Humanisme dat er ook 'iets' is maar dat het je niet hoeft te leiden. Je ontwikkelt jezelf meer volgens hen en dat is ook goed natuurlijk, als het je maar helpt. Je hoeft niet zozeer te geloven.
|
en dat is toch naar mijn inziens beter. Omdat ik vind dat je je nergens achter moet verschuilen voor je daden. Ook moet je geloven in je eigen kracht, want het lichaam kan meer dan alleen maar leven, het heeft bepaalde krachten die aangesproken kunnen worden en kunnen worden gebruikt voor bepaalde doeleinden. Dat is toch ubercool. In de algemene geloven (christ. Islam) heb je toch al snel dat je wordt geleefd, en niet zelf leeft. En juist dat is gevaarlijk in mijn ogen. Dat je daarin door kunt slaan, en bijv. als martelaar wilt sterven. Ik noem maar wat. het enige wat hun doen is zich verschuilen achter hun geloof, en net doen alsof ze robots zijn in dienst van.