Onderwerp: Lpg
Enkele bericht bekijken
Oud 27 April 2010, 19:14   #4
Young
Super Lid

Young's Avatar

Standaard

Ik weet niet in jaar van welke school jij zit..
Maar de explosie van LPG vind bij dezelfde omstandigheden plaats als elk anders explosief gas.
Alleen de temperatuur en verhouding verschilt bij LPG natuurlijk van andere gassen.
Ook kun je door de druk te verhogen de explosietemperatuur naar beneden brengen. (wat waarschijnlijk gebeurt bij de aandrijving van een voertuig)
Verder moet de ruimte niet verzadigd zijn met alleen LPG want dan zijn niet alle elementen aanwezig die een ontbranding vereist. Maar in een voertuig zijn deze verhoudingen precies goed om een volledige ontbranding te laten plaatsvinden.
Misschien vind je leraar het ook nog wel interessant om een drukschema toe te voegen.

Over het algemeen staat deze informatie erg uitgebreid uitgelegd op wikipedia (met name de engelstalige). Een hint hierbij is dat je wellicht meer resultaten krijgt als je voor explosie van gassen over het algemeen gebruikt en een apart kopje maakt over hoe de explosie verloopt in de aandrijving van een voertuig.
Ik neem ook wel aan dat er op andere sites meer dan genoeg over LPG te vinden is.

Maargoed ik ga mij niet helemaal hierin verdiepen omdat er meer dan genoeg over dit onderwerp op internet te vinden valt.

Houdt in ieder geval in je achterhoofd dat er vele malen meer te vinden valt als je naar engelstalige sites zoekt.
Veel bekende gegevens van gassen (bij 293K) kun je trouwens ook in tabellenboeken vinden. Denk aan bv. de Binas.

Laatst aangepast door Young : 27 April 2010 om 19:23
Young is offline   Met citaat antwoorden