Onderwerp: Enquête leraren
Enkele bericht bekijken
Oud 3 May 2010, 17:38   #3
Young
Super Lid

Young's Avatar

Standaard

Wat vinden jullie van school?
Mwa kan beter.. studie is wel okay
In welke klas zit je van welke (soort) school?
Eerste jaars student Technische Natuurkunde
Wat vindt je van leraren?
Leraren zijn wel okay!
Wat maakt een leraar saai?
Eentonig praten. Let hierbij op dat een les wel saai kan zijn ook al is de leraar okay!
Hoe krijgt hij/zij het best jouw aandacht?
Nieuwe stof uitleggen, voorbeelden geven, zelf dingen voordoen, de les op de een of andere manier interessant maken.
Wat vindt je goede eigenschappen aan een leraar?
Toont aandacht, Legt helder en duidelijk uit, Niet te lang door blijven gaan op een onderwerp, Voorbeelden uit de echte wereld geven.
Moet een leraar zijn uitleg duidelijk maken met woorden of met beelden (bijv. powerpoint)?
PPT is zeker handig, maar ook zeker niet alleen via de PPT uitleggen! Theorie via een PPT geven is handig, maar voorbeelden zie ik liever op het bord stap voor stap voorgedaan zodat je zelf ook na kunt denken en de stappen die gemaakt worden duidelijk kunt volgen. Praten en Beelden zijn beide belangrijk!

Wat vindt je van je klassenleraar?
Je bedoeld de Mentor (voortgezet onderwijs) of SLB (WO, studieloopbaanbegeleider)? De mijne is echt een goede kerel!
Krijg je genoeg steun van hem/haar?
Zeker! Maar hij zet je er wel op aan alles zo veel mogelijk zelf uit te zoeken en te ontdekken. Is ook goed vind ik, anders leer je niks.
Kun je bij diegene terecht met problemen en vragen?
Yep, daar zijn ze toch voor? Al heb ik eigenlijk geen problemen en maar weinig vragen.
Of heb je er liever geen?
N.v.t.

Hoe wil je dat je cijfers worden tentoongesteld?
Persoonlijk of via internet.
Hoe wil je dat de les eruit ziet?
Gestructureerd. Hoe het bij ons is vind ik wel goed. Wij krijgen per vak 2 lessen per week.
1e les: Theorie, alle stof die nodig is voor projecten/huiswerk wordt behandeld.
2e les: Vragen over theorie kunnen gesteld worden, we krijgen ook voorbeeld om alles duidelijker te maken.

Wat vindt je van een studiewijzer?
Waar je huiswerk in staat? Erg handig! Bij ons staat dit allemaal op internet. Ook staat er nog meer informatie op. Jammer genoeg werkt de applicatie die hiervoor gebruikt wordt bij ons niet zo heel handig.
Hebben jullie een online school(site) waarin je de studiewijzers en cijfers kunt zien?
Ja, in principe gebeurt alles via onze schoolsite (portal). Van beamers huren tot het inschrijven van herkansingen. Ook kunnen er dictaten op terug gevonden. Eigenlijk staat alles er wel op.
En wat vindt je daarvan?
Erg handig, alleen werkt het soms niet naar behoren waardoor iedereen alsmaar over de portal blijft klagen haha
Hoe ziet voor jou het perfecte lokaal eruit?
Verschilt per vak en soort les. Kan zo geen discreet algemeen antwoord geven.
Vindt je het fijn dat er tussenuren zijn?
Soms is het wel fijn om aan een project te kunnen werken of om even de stad in te gaan om te lunchen.. Maar het moet niet te bond worden natuurlijk haha. Ben ook graag een keertje wat vroeger thuis.
Wat heb je liever: uitval en later alles inhalen of lesinvulling en geen achterstand opbouwen?
Ik vind het niet erg om lessen te hebben. Liever een overdosis aan lessen dan veel huiswerk!
Wil je nog iets kwijt over school?
N.v.t.

Succes met je onderzoek!

Laatst aangepast door Young : 3 May 2010 om 17:40
Young is offline   Met citaat antwoorden