Onderwerp: KLu - Keuring
Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2010, 00:23   #2
Young
Super Lid

Young's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
KLS, KLM flight academy. Burgerluchtvaart, een prefered supplier aan de KLM van piloten.

Ik ga dus voor een baan in de burgerluchtvaart, mijn doel is natuurlijk of de Boeing 747, of de Airbus A380 te vliegen. Helaas heeft de KLM dat laatste vliegtuig (nog) niet.

Voor de KLS heb je genoeg aan je Havo of VWO diploma. Maakt niet uit welke je hebt, het gaat om je vakken pakket. Het handigst is NT (Natuur & Techniek). Of anders Wiskunde B en Natuurkunde, minimaal in je pakket.

F16 is natuurlijk ieders droom die gevechtsvlieger wilt worden. Ik wilde ook op de F16 vliegen, maar toen ik hoorde dat je wordt uitgeloot dacht ik: Fuck dat. Het is namelijk zo dat je als gevechtsvlieger bij de Klu een voorkeur mag inleveren, maar dat je daarna wordt toegewezen aan een vliegtuig/helikopter. Dus stel je wilt F16 vlieger worden, dan kan het ook zo zijn dat de Klu je op een of andere skeare helikopter zet *dit is info van een tijdje terug, weet niet of het nog steeds relevant is*.

Verdere vragen over de PO onderzoeken? Of iets anders waar ik misschien wel het antwoord op weet?
Ah okay wist niet dat KLS voor de commerciele luchtvaart was.
Voor gevechtspiloot heb je aan HAVO ook genoeg, en moet je een minimaal een 5 voor wiskunde, engels en nederlands staan. In de toekomst misschien ook nog natuurkunde. Maar aan al deze voorwaarden voldoe ik ruimschoots.

Ja F16 zou me echt zooo vet lijken!
Hmm uitgeloot, zou het zo niet willen noemen. Volgens mij kiezen ze een vliegtuig/helicopter wat het beste bij jou past. (en dan waarschijnlijk de beste voor de F16.)
Een Apache lijkt mij ook echt zooo'n kick om in te vliegen!
Hoe het in een Chinook of Cougar is kan ik me niet zo goed voorstellen Misschien stel het mij goed voor als een slome Apache?
En de grote transportvliegtuigen lijken mij eigenlijk best wel boring Hetzelfde als burgerluchtvaart alleen dan met een beetje spanning van de oorlogsgebieden(wat wel vet is haha)

Dan denk ik niet dat jij de PO onderzoeken gehad hebt die ik moet gaan doen. Of is er ook zo'n strenge keuring voor de commerciele luchtvaart?
Wat moest jij allemaal doen bij PO1?
En heb jij ook nog bij de KLu uitgebreid gekeken of je dat iets leek? of eigenlijk alleen maar bij de KLS?
Young is offline   Met citaat antwoorden