alvleeskliercyste leegmaken
Ik heb sedert 2 jaar een cyste in mijn alvleesklier zitten, na een fikse ontsteking 2 jaar geleden, waarbij ik bijna aan was overleden. Nu blijkt na een scan dat de cyste aan het groeien is en ik ook vreselijke pijn in mijn buik en in mijn rug heb.
Vorige maand is er in het AZM te Maastricht gepoogd een verbinding te leggen tussen de cyste en de maag, waardoor de rommel uit de cyste via de maag het lichaam zou kunnen verlaten. Helaas heeft de arts die de ingreep deed ook mijn dikke darm geperforeerd, waardoor er rotzooi uit de dikke darm in de buikholte is gekomen; met alle pijn vandien. Ik ben toen nog hals over kop geopereerd en men heeft de buikholte zo goed als mogelijk schoongemaakt. Nu zit ik te wachten op een nieuwe oproep om de 1e ingreepnog eens te doen. Heeft er iemand ervaring met dit soort ingrepen of kan iemand me hier iets meer medisch over uitleggen. Het enige wat ik nu doe, is het slikken van pijnstillers en dat kun je toch ook niet levenslang blijven doen, want ik slik al genoeg pillen nadat er in 2004 een goedaardige tumor uit mijn rechterhersenkwab is verwijderd.
|